۰
۸
در اقدامی عجیب موسسات مالی و اعتباری منحله پس از چند سال خواهان منشأ پول سپرده گذاران شده اند.
تعیین منشا وجوه سپرده گذاران موسسات را حذف کنید
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، مسئولان دولتی و بانک مرکزی در چند ماه اخیر سعی کرده اند به هر شکل ممکن تعداد سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز را کاهش دهند!

بر اساس آخرین دستورالعمل صادره سپرده‌گذاران موسسات و تعاونی های اعتباری غیرمجاز بايد منشاء وجوه واریزی در موسسات را پس از گذشت چندین سال شناسایی و جهت دریافت وجوه خود به شعبه ارائه دهند.

شرطی عجیب که در هیچ یک از قوانین موجود در شبکه بانکی و نیز قانون مبارزه با پولشویی نیز وجود ندارد.

بر اساس قوانین موجود هم اکنون مبالغ نقدی بیش از ۱۵ میلیون تومان به عنوان پول مشکوک شناخته شده بايد منشا آن شناسایی شود.

اما اینکه پنج سال پیش مشتری از کدام بانک سپرده خود را برداشت و نزد موسسات غیرمجاز آورده است قانون یک شبه و عجیب به نظر می رسد که مشکلات زیادی را برای مشتریان وجود آورده است.

ضمن اینکه مشتریان موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز در چند سال گذشته به اندازه کافی تنبیه شده حال که بعد از سالها می خواهند وجود خود را دریافت نمایند باید با زحمت بسیار زیاد منشا واریزی های خود را مشخص كنند.

امید است مسئولان بانک مرکزی هر چه سریعتر نسبت به حذف این قانون عجیب اقدام كرده و بیش از این سپرده گذاران تعاونی ها و موسسات منحله را سر در گم نکنند.
https://akhbarbank.com/vdcc1iqe.2bqix8laa2.html
مشاهده نظر مخاطبان
Netherlands
یکی نیست منشا این مدیران مالی کشور را بپرسد.
Iran, Islamic Republic of
حذف منشا تو سرشون بخوره يكماهه مدارك منشا دادم هنوز خبري از واريز نيست
حسین
Iran, Islamic Republic of
سلام بنده سال 88 در موسسه اعتباری فرشتگان افتتاح حساب و سپرده گذاری کردم و بخش زیادی از سپرده هایم حاصل از سودهای پرداختی پیش از شهریورماه 94 هستند وحتی از موسسه اعتباری کاسپین صورتحساب خواستم تا به دنبال پیدا کردن منشا پول هایم بگردم گفتند اطلاعات سال 93 به ماقبل نداریم چون نرم افزار موسسه فرشتگان در آن تاریخ تغییر کرده و ما دسترسی نداریم حالا شما بگوئید بنده چه کار کنم.
مالباخته کاسپین
Bulgaria
حتی ما که مدارک و اسنادمان کامل و متقن است و باید روز 30/4/97 طبق اعلام خود بانک مرکزی پولمان را می دادند ( بعد از کسر یک سوم از اصل کل سرمایه ! ) هنوز ریالی دریافت نکرده ایم. بیچاره آنهائی که مدارک هم ندارند.
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم که هر چه زودتر به این مسئله رسیدگی شود واقعا تمام
آقایون مسئول میدانند که چه کسانی در این پولشویی دست داشتن پس خواهشن اینقدر مردم را بازی ندهید وپول مردم را پس بدهید خدا لعنت کنه باعثین این ماجرا را مخصوصا سیف را......
Iran, Islamic Republic of
البته باید سپرده های جعلی مورد شناسایی و افراد ایجاد کننده آن و دارندگان آن مجاز و به جزای اعمال خود برسند
مهدی
United Kingdom
امیدوارم هرچه زودتر این حذف منشا سپرده گذاری انجام بشه
مالباخته ارمان وحدت
Iran, Islamic Republic of
این کارا فقط سرگرم کردن سپرده گذرا هست حالا که دیگه موسسه وجود ندارد حتما باید با سرمایه سپرده گذارا بتونن حسابی جیب خود و کمبود بودجه دولت تامین بشه میدونید هر روز که عقب بیفته تسویه حساب با سپرده گذار چه سود کلانی به جیب میزنن واقعا براشون متاسفم که انقدر ظلم میکنن و هیچ کس نیس به داد مردم برسد روزی که پول دریافت میکردن منشا نمیخواستن بعد از هشت سال حالا منشا میخوان مردم چی فرض کردین همش دروغ و نیرنگ
تازه ترین اخبار