صف طولانی خرید در بورس ادامه‌دار شد

14 مرداد 1397 ساعت 18:06

علی‌رغم آرام شدن بورس در اولین روز هفته، امروز بار دیگر در سهم‌های شاخص‌ساز از جمله فلزی‌ها، نفتی‌ها و محصولات شیمیایی شاهد صف خرید و افزایش قیمت فزاینده‌ای بودیم.


به گزارش اخبار بانك به نقل از ايسنا، در هفته گذشته شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران با روند شدیدی رشد کرد، اما در روز گذشته این روند تا حدودی کنترل شد و امروز روند قیمت‌ها بار دیگر به حالت افزایشی درآمده و شاخص کل با رشد ۴۰۴۹ واحدی مواجه شد.

بسیاری از فعالان بازار منتظرند بسته جدید ارزی که قرار است عبدالناصر همتی رییس جدید بانک مرکزی از آن رونمایی کند را ببینند تا برای آینده سرمایه گذاری های خود تصمیم گیری کنند.

همچنین شاخص بازار شناور با ۴۰۳۱ واحد رشد به رقم ۱۳۶ هزار و ۹۷۷ واحدی رسید و شاخص بازار اول و دوم با ۲۹۹۶ واحد و ۸۲۴۸ واحد رشد مواجه شدند.
صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران هر یک به ترتیب با ۴۷۶، ۴۲۳ و ۲۵۳ واحد تاثیر مثبت روی شاخص‌های بازار بیشترین نقش را در افزایش دماسنج بازار سرمایه برعهده گرفتند. در عین حال اندک نمادهایی همچون سرمایه‌گذاری دارویی تامین، آسان پرداخت پرشین و بانک خاورمیانه هر یک به ترتیب ۱۱، ۷ و ۷ واحد کاهنده روی شاخص‌های بازار داشتند.

امروز در گروه محصولات شیمیایی تنها با یک روز استراحت روند صف‌های خرید بار دیگر شروع شد به طوری که با قیمت ۷۶۸ تومان و دو ریال حجم خرید برابر با شش میلیون و ۳۳۵ هزار سهم به وجود آمده بود. در این گروه بسیاری از سهم‌ها توانستند تا نزدیک پنج درصد رشد قیمت داشته باشند.

فلزی‌ها نیز امروز با رشد قیمت فزاینده مواجه شدند و اکثریت بیش از چهار درصد افزایش قیمت داشتند. در عین حال بار دیگر صف‌های خرید به سهم‌های فلزی برگشت و این صف‌ها تا پایان ساعت معاملات پایدار باقی‌ ماند.

عده‌ای معتقدند بازار سرمایه خود را با قیمت دلار در بازارهای غیررسمی هنوز وفق نداده و این موضوع باعث شده روند قیمت‌ها به شدت افزاینده باشد مخصوصا در گروه‌هایی که صادرات محور هستند و صادرات آنها باعث ورود ارز به کشور می‌شود که از جمله آن می‌توان به گروه فرآورده‌های نفتی نام برد که امروز با رشد یکدست مواجه شد. در این گروه قیمت سهام شرکت‌ها عمدتا بیش از چهار درصد رشد کرد.

در ضمن افزایش قیمت در بیشتر گروه‌ها، گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن عمدتا با افت قیمت مواجه شدند. علاوه بر این بیش از نیمی از سهم‌های خودرویی نیز کاهش قیمت داشتند و تعداد کمی از آنها توانستند کمتر از یک درصد رشد را تجربه کنند.
ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۹۶۵ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۲.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی طی ۱۵۴ هزار و ۸۶۵ نوبت دادوستد بود.

آیفکس نیز با رشد ۵۴.۸۷ واحد مواجه شد و به رقم ۱۴۷۳ دست یافت. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۵۹۸ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی بود.


کد مطلب: 62195

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/62195/صف-طولانی-خرید-بورس-ادامه-دار

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com