۰
يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۱

فهرست آپارتمان‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی

دنیای اقتصاد: رشد پیاپی قیمت مسکن در ماه‌های اخیر موجب شد، جایگاه آپارتمان‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی در صدر جدول پرمعامله‌ترین واحدهای مسکونی به لحاظ ارزش ریالی در تیر ماه متزلزل شود.
مدت‌ها بود که در بازار معاملات مسکن، پرمعامله‌ترین املاک به لحاظ ارزش ریالی، آپارتمان‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی بوده‌اند اما پس از چند ماه متلاطم در بازار مسکن، رفته رفته سهم آپارتمان‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی از معاملات ماهانه افزایش یافت تا اینکه در پایان تیر ماه این گروه جایگزین واحدهای ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی شد.
تازه‌ترین گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار مسکن نشان می‌دهد در تیر ماه امسال سهم آپارتمان‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی از کل معاملات مسکن در میان بازه‌های مختلف قیمتی، افزایش قابل توجهی یافت و این آپارتمان‌هادر رتبه اول پرمعامله‌ترین واحدها قرار گرفتند.
طی ماه گذشته ۸/ ۱۶ درصد از آپارتمان‌های فروخته شده در تهران در این بازه قیمتی قرار داشتند و آپارتمان‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومانی پس از ماه‌ها صدرنشینی در جدول پرمعامله‌ترین واحدهای مسکونی به لحاظ قیمت، با سهم ۹/ ۱۵ درصدی به رتبه دوم سقوط کردند. در عین حال مجموع سهم این دو گروه قیمتی از آپارتمان‌ها، همواره حدود یک‌سوم از کل معاملات ماهانه مسکن را تشکیل می‌دهد.
نکته قابل توجه دیگر این است که تنها ۳۴ درصد از معاملات این گروه قیمتی، نوساز تا ۵ سال ساخت بوده و بقیه آنها سن بنای بیشتری داشته‌اند.
فهرست آپارتمان‌های ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون تومانی
https://akhbarbank.com/vdchivn-.23ni6dftt2.html
تازه ترین اخبار