۰
يکشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۴

بانک ملت آماده بازگشت به بورس شد

بانک ملت از کاهش سود ۳۹ درصدی سود خالص و تغییر سود انباشته به زیان انباشته خبر داد و با اعلام دلایل این رویداد ناخواسته ، برای فردا آماده بازگشت به بورس شد.
بانک ملت آماده بازگشت به بورس شد
به گزارش اخبار بانک، بانک ملت که مانند دیگر بانک ها برگزاری مجمع سالانه 31 تیر را لغو و به زمان دیگری موکول کرده و با تعلیق نماد روبرو است، از کاهش سود 39 درصدی سود خالص و تغییر سود انباشته به زیان انباشته خبر داد.

"وبملت" درحالی فردا بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت به تابلو بورس باز خواهد گشت که سود 967 میلیارد تومانی را به 590 میلیارد تومان کاهش و سود انباشته بیش از 358 میلیارد تومانی را به زیان 132 میلیارد تومان تغییر داده است.

این بانک 5 هزار میلیارد تومانی دلایل کاهش سود و اعلام ناخواسته زیان را انجام اصلاحات مد نظر بانک مرکزی و سازمان حسابرسی در خصوص عدم اعمال نرخ تسعیر 10 اردیبهشت 97 کمیته فنی سازمان حسابرسی، برگشت درآمدهای سنوات قبل ، احتساب هزینه مطالبات مشکوک الوصول ارزی و درآمدهای مرتبط با سال مالی 96 اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، پیش از این و با انتشار گزارش عملکرد تلفیقی حسابرسی شده ۱۲ ماهه ۹۶، سودآوری بانک ملت با افت نسبت به گزارش حسابرسی نشده مواجه شده بود که عمده دلیل آن مربوط به افزایش هزینه ها و کاهش درآمدهای غیرمشاع است. این در حالی است که درآمدهای مشاع بانک در گزارش حسابرسی شده با رشد حدود 2 درصدی مواجه شده و با توجه به عدم تغییر در سود علی الحساب سپرده های سرمایه گذاری شاهد افزایش 28 درصدی سهم بانک از درآمدهای مشاع هستیم.

با این حال افت 17 درصدی نتیجه مبادلات ارزی در بخش درآمدهای غیر مشاع و افزایش 10 درصدی هزینه مطالبات مشکوک الوصول کاهش سودآوری در گزارش حسابرسی شده نسبت به حسابرسی نشده را به همراه داشته است.
 
https://akhbarbank.com/vdcdnz09.yt0x56a22y.html
برچسب ها: بانک ملت
تازه ترین اخبار