۰
شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۰
رییس کل جدید بانک مرکزی:

برای بازار ارز برنامه دارم/ رانت ارزی حذف می شود

عبدالناصر همتی در اولین اظهاراتش در سمت ریاست کل بانک مرکزی از برنامه‌های خود برای کنترل بازار ارز خبر داد و گفت که رانت ارزی را حذف خواهد کرد.
به گزارش اخبار بانک، عبدالناصر همتی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رییس کل بانک مرکزی که با حضور اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رییس جمهوری و جمعی از مدیران ارشد نظام بانکی کشور برگزار شد، گفت: معاون اول رییس جمهور در سخنان خود اشاره کرد که بنده در چه شرایط سختی این سمت را دریافت کرده‌ام، اما من آماده‌ام برای کشور، دولت و مردم اقدامات مثبتی انجام دهم.

وی با بیان اینکه بانک مرکزی ستون اقتصادی کشور است، اظهار داشت: همگام با اقتصاد کشور برنام‌هایی عملیاتی خواهد شد و تاب آوری کشور در این شرایط بسیار ضروری است.

همتی با اشاره به تحریم‌ها گفت: تحریم‌ها فرصتی برای ارتقا توان کشور است و وضعیت بازار ارز، عدم ترازنامه بانک‌ها، بی‌تدبیری در سیاست‌های پولی و سردرگمی از مشکلات موجود است.

همتی با اشاره  به برنامه‌هایش درباره کنترل بازار ارز گفت: این برنامه‌ها برای کنترل بازار ارز با رییس جمهوری هماهنگ و پس از نهایی شدن به مردم اعلام می‌شود.

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: سیاست صادقانه و ثبات منطبق با درخواست‌های مردم اعلام و اجرایی خواهند شد؛ برای این امر حفظ قدرت ارزی کشور و متناسب با کنترل نرخ تورم و اصلاح ناترازی بانک‌ها و مهار نقدینگی و هدایت آن مدنظر قرار خواهد  گفت.

وی ثبات در مطالبات اقتصادی و حذف رانت از نظام بانکی را از برنامه‌هایش اعلام کرد و گفت: در سیاست‌های پولی، بانک مرکزی بر تجربه عملی دهه‌های اخیر تکیه خواهد کرد.

همتی ادامه داد: در دوره جدید بانک مرکزی تلاش می‌شود تا پیام آور ثبات و تقویت اعتماد عمومی به سیاست‌گداران باشیم و ثبات قیمت‌ها پیگیری می‌شود و ضمن اذعان به مشکلات موجود، باید تلاش کرد تا از راه‌های صحیح و نظرات کارشناسی استفاده کرد.

رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه باید بازار بین بانکی از شفافیت بیشتری برخوردار شود، ادامه داد: همچنین باید به حذف رانت خواری و فساد توجه ویژه شود و از صاحب نظران می‌خواهم دیدگاه‌های ظیف‌های مختلف را اعلام کنند.

همتی همچنین از برگزاری اولین جلسه با صاحبنظران اقتصادی و بانکی کشور در آینده (یکشنبه هفتم مرداد ماه) خبر داد و از مدیران عامل بانک‌ها نیز تقاضا کرد تا چنین جلساتی برگزار شود.
 
https://akhbarbank.com/vdci5uaq.t1ary2bcct.html
تازه ترین اخبار