خرید ساعت و موبایل با کارت‌های بانکی مسروقه

6 مرداد 1397 ساعت 10:46


روزنامه شرق: سارقی که با کارت عابربانک مال‌باختگان برای خود ساعت و موبایل خریده بود، دستگیر شد.

چند راننده مسافربر مدتی قبل به کلانتری گاندی مراجعه و اعلام کردند کارت عابربانکشان به همراه رمز آن را برای حل مشکل یکی از مسافران به وی تحویل دادند اما این فرد پس از ورود به بیمارستان دیگر بازنگشت و پس از دقایقی از کارتشان پول برداشت شد.

رانندگان این خودروها گفتند متهم تحت عنوان مسافر سوار خودروی آنان شده و با بازکردن صحبت و درددل‌کردن گفته برای ترخیص یکی از نزدیکانش از بیمارستان به مبلغ کمی نیاز دارد و با همین بهانه کارت عابربانک و رمزش را از آنان گرفته است.

مال‌باختگان توانسته بودند چهره سارق را به خاطر بسپارند. به‌این‌ترتیب با راهنمایی رانندگان تصویری از چهره سارق تهیه شد و در اختیار مأموران قرار گرفت. این‌گونه بود که تلاش‌ها برای دستگیری فرد شیاد شدت گرفت و جست‌و‌جوها برای یافتن ردی از او ادامه داشت تا اینکه روز چهارشنبه هفته گذشته مأموران هنگام گشت‌زنی در مناطق احتمالی وقوع جرم، متوجه استمداد دو نفر از شهروندان شدند که مدعی بودند سارق کارت عابربانکشان را در پاساژ پایتخت مشاهده کرده‌اند و اکنون سارق در پاساژ حضور دارد.

مأموران در یک عملیات غافلگیرانه سارق را که گمان نمی‌کرد شناسایی شده باشد، دستگیر کردند و پس از انتقال به کلانتری تحت بازجویی قرار دادند.

این فرد که راهی برای فرار از اتهام نداشت، به 10 فقره سرقت اعتراف کرد و گفت: جلوی بیمارستانی به‌عنوان مسافر سوار خودروی اشخاص مختلف می‌شدم و از رانندگان می‌خواستم مرا به بیمارستان دیگری برسانند. در طول مسیر به روش‌های مختلف رانندگان را اغفال و اعتماد آنان را جلب می‌کردم. سپس کارت عابربانک و رمزشان را از آنها می‌گرفتم تا به‌ظاهر مشکلم را حل کنم اما پس از گرفتن عابربانک و رمز آن از در دیگر بیمارستان فرار می‌کردم.
متهم در ادامه اعترافاتش گفت با کارت‌هاي مسروقه برای خودش گوشی و ساعت خریده است.

سرهنگ فرهاد حیدری رئیس کلانتری 103 گاندی با اشاره به اینکه متهم از 10 نفر از رانندگان به همین شیوه سرقت كرده و مبلغی حدود 40‌ میلیون تومان را دزدیده بود، گفت: با تکمیل پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.


کد مطلب: 62044

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/62044/خرید-ساعت-موبایل-کارت-های-بانکی-مسروقه

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com