۰
۱
چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۱

نوبخت: رییس جمهور با استعفای من موافقت نکرد

محمد باقر نوبخت با اعلام اینکه برای باز بودن دست رییس جمهور استعفای خود را تقدیم وی کردم گفت: من نتوانستم اقای رئیس جمهور را برای این کار قانع کنم.
به گزارش ایسنا،  محمدباقر نوبخت در حاشیه جلسه هیات دولت در تشریح مصوبات امروز (چهارشنبه ) هیات دولت گفت: عمده وقت دولت به تصویب آیین نامه ای در خصوص چگونگی واگذاری 50 هزار واحد مسکن مهر که فاقد متقاضی است که با هماهنگی کمیته امداد و بهزیستی قرار شد آنان را به افراد تحت پوشش این دو سازمان بدهیم و نیز 10 میلیارد تومان هم برای خسارات تنش آبی و آب رسانی به روستاها خراسان جنوبی اختصاص یافت.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا تغییرات کابینه شامل سازمان برنامه و بودجه نیز می‌شود ، اظهارکرد:  بعد از اینکه نابسامانی هایی به وجود آمد و مردم دچار مشکل شدند، انتظار و مطالبه مردم این بود که وضعیت بازار ارز بهبود پیدا کند و این موضوع با ترمیم و تغییر کابینه و تیم اقتصادی دولت همراه دانسته شد .
سخنگوی دولت افزود: واقعیت این است که بدون اینکه موضوع ارز و سیاست های بانک مرکزی در این زمینه و نابسامانی های بازار کالا  ارتباطی با سازمان برنامه و بودجه داشته باشد، ترجیح دادم برای اینکه زمینه  برای اصلاح فراهم شود و دست رئیس جمهور باز باشد داوطلبانه و شخصا از تمام مسئولیت های موجود دولت کناره گیری کنم ؛چرا که مردم را دوست دارم و اگر رفتنم به بهبود اوضاع کمک کند دریغ نخواهم کرد.

وی تاکید کرد: صمیمانه این استعفا را به آقای رییس جمهور تقدیم کردم، اما عده‌ای گفتند فداکاری شده و برخی نیز گفتند فضاسازی شده که تسویه حساب سیاسی شود و از همه خواهش می‌کنم بیش از هرچیز نگران مردم باشیم و با صمیمیت می گویم که در حال حاضر  وقت تسویه حساب سیاسی نیست و می گویم که می خواهم به تدریس در کلاس درس بپردازم و کنار دانشجویان باشم.

نوبخت ادامه داد: من از باب اینکه دست آقای رئیس جمهور باز باشد  و  حتی اگر یک در  هزار وضعیت با تغییر من بهتر می شود آمادگی دارم که از دولت کنار بروم . با این حال اگر برخی فعالان سیاسی رضایت خدا را در نظر نمی گیرند، مراعات مردم را بکنند و دنبال تسویه حساب نباشند.

رییس سازمان برنامه و بودجه افزود: اقای روحانی بیش از 30 سال است که من را می شناسد و امیدوارم که تصمیم مقتضی را بگیرند و البته ایشان هرگاه صحبت شده در حضور بنده نشان از محبت عمیق ایشان نسبت به من است.

سخنگوی دولت تصریح کرد :من نتوانستم اقای رئیس جمهور را برای این کار قانع کنم و امیدوارم که ایشان تصمیم مقتضی را بگیرند و البته از طرفی اصرار بر ترک مسئولیت آن هم در شرایط فعلی یک جور فرصت طلبی به نظر می رسد و ممکن است عده‌ای بگویند افرادی به دنبال عافیت طلبی هستند.

وی در پایان گفت: رییس جمهور آنچه که مصلحت مردم و اقتضای شرایط باشد را در زمینه تغییرات دیگر در کابینه پیگیری خواهند کرد چرا که به رای مردم متعهد است.
https://akhbarbank.com/vdcbagb0.rhb5gpiuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
چون جنابعالی و سیف هنوز همه رو بدبخت نکردید.با استعفایتان موافقت نشده
تازه ترین اخبار