۰
تمام بنگاه‌های اقتصادی جهان بر اساس معیارهایی، توسط موسسات بزرگی ارزیابی می‌شوند. اطلاعات کیفی و کمی در حوزه‌های مختلف مورد توجه موسسات ارزیابی است. موضوعاتی مانند کفایت سرمایه، کیفیت دارایی ها، کیفیت مدیریت، درآمدها و نقدینگی ، اهمیت زیادی برای ارزیابی بانک‌ها دارد.
کدام بانک برترین بانک ایران در 4سال گذشته بود؟
به گزارش اخبار بانک، بانک ملت، در سال‌های اخیر در حوزه دارایی و بازدهی آن ؛ یکی از برترین بانک ایرانی در سطح بین‌المللی است که رتبه های خوبی را در بین هزاران بانک جهانی کسب کرده است .
 
مجله معتبر  بین‌المللی   The Banker بنکر در سال 2015 در بین 1000بانک جهانی بانک ملت را در رده 320 امین بانک جهان در بین ده‌ها هزار بانک در سطح بین الملل قرارداده و به لحاظ کیفی و کمی این بانک را در ردیف بانکهای برتر جهان قرارداده است . در عین حال،  در داخل ایران نیز طی نظرسنجی که در سال 95 انجام شد بانک ملت محبوب ترین بانک ایرانی شناخته شد .
 
علاوه بر این، بانک ملت در بین بانک‌های ایرانی همواره  در سال‌های اخیر ، از نظر سازمان مدیریت صنعتی در بین شرکت پیشروی ایران قرارداشته است . هم به لحاظ دارایی ، به لحاظ بازده دارایی و هم به لحاظ درآمد غیربهره‌ای نسبت به کل درآمد در ردیف  شرکت ایران قرارداشته‌است .
 
گفتنی است که در ایران بیش از 2 میلیون شرکت ثبت شده وجود دارد که مدیریت صنعتی از این بین 500 شرکت را انتخاب کرده و برترین‌ها را نیز از بین این 500 شرکت انتخاب می کند.
 
در سال 96 ، سازمان مدیریت صنعتی، نام بانک ملت را در بین ۱۰ شرکت پیشرو کشور  قرارداد. این رتبه بندی که بر اساس اطلاعات سال 95 بود نشان داد که بانک ملت فضای خوبی را رقم زده است.  در این سال، بانک ملت از لحاظ بالاترین ارزش‌افزوده هم با تولید ارزش افزوده‌ای معادل ۴۹ هزار و ۹۸۷ میلیارد ریال در سال ۹۵، در جایگاه هفتم در بین شرکت‌های برتر ایران قرار گرفت. ارزش افزوده این بانک در سال ۹۴ معادل ۴۴ هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال بوده است. رتبه نخست بیشترین دارایی نیز در فهرست شرکت‌های برتر ایران با یک‌هزار و ۸۴۵ میلیارد و ۱۰۲ میلیون ریال به بانک ملت اختصاص یافته است.  همچنین در این فهرست، هلدینگ بانک ملت با داشتن ۲۸ هزار و ۸۰۸ شاغل، رتبه سوم را در بین شرکت‌های برتر از لحاظ بالاترین اشتغال‌زایی کسب کرده است.شرکت گروه فناوران هوشمند بهساز فردا متعلق به بانک ملت نیز در رتبه‌بندی سال‌جاری سازمان مدیریت صنعتی ایران، در جمع ۱۰ شرکت پیشرو قرار گرفته است. این شرکت جایگاه هفتادم در بین شرکت‌های برتر را با فروشی معادل ۱۶ هزار و ۲۶۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به خود اختصاص داده است.
 
همین رخداد در سال 94 نیز اتفاق فتاد.  در سال 94 ، میزان فروش بانک ملت در سال ۹۴ معادل ۲۴۰ هزار و ۹۶۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است. در عین حال، بانک ملت از لحاظ بالاترین ارزش افزوده هم با تولید ارزش افزوده ای معادل ۴۹ هزار و ۹۸۷ میلیارد ریال در سال ۹۵، در جایگاه هفتم در بین شرکت های برتر ایران قرار گرفت. ارزش افزوده این بانک در سال ۹۴ معادل ۴۴ هزار و ۸۱۵ میلیارد ریال بوده است. رتبه نخست بیشترین دارایی نیز در فهرست  شرکت های برتر ایران با یکهزار و ۸۴۵ میلیارد و ۱۰۲ میلیون ریال به بانک ملت اختصاص یافته است. همچنین در این فهرست، هلدینگ بانک ملت با داشتن ۲۸ هزار و ۸۰۸ شاغل، رتبه سوم را در بین شرکت های برتر از لحاظ بالاترین اشتغالزایی کسب کرده است.شرکت گروه فن آوران هوشمند بهساز فردا متعلق به بانک ملت نیز در رتبه بندی سال جاری سازمان مدیریت صنعتی ایران، در جمع ۱۰ شرکت پیشرو قرار گرفته است. با اعلام سازمان مدیریت صنعتی ایران در رتبه بندی شرکت های برتر، بانک ملت باز هم در صدر فهرست شرکت های دارای بیشترین دارایی قرار گرفت.
 
در سال 93 نیز این بانک در رده بهترین شرکت ایرانی قرار گرفت و بر اساس نتایج رتبه بندی شرکت های برتر در سال جاری بر اساس عملکرد سال ۱۳۹۳، بانک ملت با داشتن یک میلیون و ۴۶۷ هزار و ۹۸۴ میلیارد ریال، عنوان داراترین شرکت ایرانی را به خود اختصاص داد و بالاتر از سایر شرکت ها، در صدر قرار  گرفت. بانک ملت در این سال موفق شد بار دیگر نام خود را در جمع ۱۰ شرکت برتر ایران تثبیت کند و با افزایش میزان فروش خود از ۱۵۰ هزار و ۸۲۶ میلیارد ریال در سال ۹۲ به ۱۹۲ هزار و ۹۵۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در سال ۹۳، جایگاه نهم را در بین شرکت های برتر کشور کسب کند. در شاخص شرکت های دارای بالاترین ارزش افزوده نیز بانک ملت با افزایش ارزش افزوده خود از ۴۹ هزار و ۱۲۷ میلیارد ریال به ۵۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال، در سکوی چهارم شرکت های برتر ایران در این زمینه، ایستاد. بانک ملت همچنین با ایجاد اشتغال مستقیم برای ۲۸ هزار  و ۸۲۹ نفر در قالب هولدینگ، در شاخص بالاترین اشتغال نیز رتبه پنجم را در بین شرکت های برترکشور از آن خود کرد.
 
https://akhbarbank.com/vdchwwn-.23nzxdftt2.html
برچسب ها: بانک ملت
تازه ترین اخبار