۰
۱
سخنگوی دولت اعلام کرد که بدهی دولت به بانک مرکزی از حدود ١٠ هزار میلیارد تومان به ٨ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان کاهش یافته است.
بدهی ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت به بانک مرکزی
به گزارش اخبار بانک، محمدباقر نوبخت صبح امروز (سه شنبه) و در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در آخرین جلسه هیات وزیران دو مصوبه درباره آیین نامه های اجرایی تبصره ٥ و ١٨ داشتیم که اهمیت آن در اقتصاد ملی زیاد است؛ در تبصره ٥ اجازه داده شد که ١٠٠ هزار میلیارد تومان از بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی به بانک ها که از دولت طلب دارند، توسط دولت تسویه شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: این آیین نامه که روز یکشنبه در دولت تصویب شد، اجازه می دهد از این تاریخ افرادی که از دولت طلبکار و به بانک ها بدهکار هستند، اسناد تسویه از دولت دریافت کنند.

نوبخت توضیح داد: بانک ها همین اسناد را که به بانک مرکزی بدهکار هستند را تحویل بانک مرکزی دهند که در نتیجه دولت بدهکار بانک مرکزی می شود و حُسن این کار این است که بار بزرگی از دوش بنگاه های اقتصادی برداشته شود و نکته دیگر اینکه صورت وضعیت مالی بانک ها نیز مشخص خواهد شد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی پول و اعتبار در هفته گذشته و گزارش ترازنامه بانک مرکزی در آن، تاکید کرد: در این ترازنامه مشخص شد که بدهی دولت به بانک مرکزی که از حدود ١٠ هزار میلیارد تومان است به ٨ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان تقلیل یافته است.

وی ادامه داد: از این میزان، ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به بدهی سازمان هدفمندی یارانه ها در سال ٨٩ یا ٩٠ برای پرداخت یارانه ها است.
 
https://akhbarbank.com/vdcbswb0.rhb85piuur.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
معلومه دیگه وقتی قیمت دلار را دو برابر میکنند باید از عایدی آن یکمی هم بدهیهای خودشو بده خیلی زحمت کشیده دولت واقعا با این وضعیتی که برای مردم ایجاد کرده دستشون درد نکنه
تازه ترین اخبار