بدهی ۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی دولت به بانک مرکزی

26 تير 1397 ساعت 12:39

سخنگوی دولت اعلام کرد که بدهی دولت به بانک مرکزی از حدود ١٠ هزار میلیارد تومان به ٨ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان کاهش یافته است.


به گزارش اخبار بانک، محمدباقر نوبخت صبح امروز (سه شنبه) و در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: در آخرین جلسه هیات وزیران دو مصوبه درباره آیین نامه های اجرایی تبصره ٥ و ١٨ داشتیم که اهمیت آن در اقتصاد ملی زیاد است؛ در تبصره ٥ اجازه داده شد که ١٠٠ هزار میلیارد تومان از بدهی اشخاص حقیقی و حقوقی به بانک ها که از دولت طلب دارند، توسط دولت تسویه شود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: این آیین نامه که روز یکشنبه در دولت تصویب شد، اجازه می دهد از این تاریخ افرادی که از دولت طلبکار و به بانک ها بدهکار هستند، اسناد تسویه از دولت دریافت کنند.

نوبخت توضیح داد: بانک ها همین اسناد را که به بانک مرکزی بدهکار هستند را تحویل بانک مرکزی دهند که در نتیجه دولت بدهکار بانک مرکزی می شود و حُسن این کار این است که بار بزرگی از دوش بنگاه های اقتصادی برداشته شود و نکته دیگر اینکه صورت وضعیت مالی بانک ها نیز مشخص خواهد شد.

معاون رییس جمهوری با اشاره به برگزاری جلسه شورای عالی پول و اعتبار در هفته گذشته و گزارش ترازنامه بانک مرکزی در آن، تاکید کرد: در این ترازنامه مشخص شد که بدهی دولت به بانک مرکزی که از حدود ١٠ هزار میلیارد تومان است به ٨ هزار و ٥٠٠ میلیارد تومان تقلیل یافته است.

وی ادامه داد: از این میزان، ۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به بدهی سازمان هدفمندی یارانه ها در سال ٨٩ یا ٩٠ برای پرداخت یارانه ها است.
 


کد مطلب: 61825

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/61825/بدهی-۸-هزار-۵۰۰-میلیارد-تومانی-دولت-بانک-مرکزی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com