۰
در حالی صنعت بیمه ایران با مذاکرات متعدد در سال گذشته موفق به انعقاد با پنجمین شرکت بیمه اتکائی جهان شد که طی دو روز گذشته این شرکت بیمه اتکائی رسما از ادامه همکاری با ایران سر باز زد و اعلام کردبه دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قرارداد‌های جدیدی با ایران منعقد نخواهد کرد و قرارداد‌های موجود را نیز تمدید نخواهد نمود.
سرنوشت نامعلوم قرارداد شرکتهای بیمه ایرانی با اسکور فرانسه
به گزارش اخبار بانک، رویترز خبر داد: شرکت بیمه اتکایی اسکور اس‌ای فرانسه اعلام کرد، به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قرارداد‌های جدیدی با ایران منعقد نخواهد کرد و قرارداد‌های موجود را نیز تمدید نخواهد نمود.

سخنگوی این شرکت گفت: «با توجه به وضعیت موجود، شرکت اسکور قصد ندارد قرارداد جدیدی با ایران بنویسد یا قرارداد‌های موجود را تجدید کند.»همچنین  وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد که آمریکا درخواست فرانسه برای معافیت شرکت‌های این کشور از تحریم‌ها علیه ایران را رد کرده است.

لازم بذکر است ،  پس از جدی شدن برجام و پیش از خروج امریکا از برنامه جامع مشترک ، شرکتهای بیمه ایرانی تمایل زیادی به انعقاد قرار دادهای جدید با اسکور فرانسه نشان دادند .
در این راستا در مهرماه سال 96 درجریان دیدار  «عبدالناصر همتی» رئیس کل پیشین بیمه مرکزی و «ویکتور پنیه» رئیس کل بیمه اتکایی اسکور (scor) در پاریس مشارکت این بیمه گر اتکایی در قرارداد مازاد خسارت حوادث فاجعه آمیز (CAT) نهایی شد.

بر این اساس در پی مذاکرات طولانی یک سال گذشته مدیران، کارشناسان فنی و حقوقی بیمه مرکزی و اسکور، در نهایت شرکت اسکور فرانسه با قبول پیشنهادات طرف ایرانی جهت اصلاح قرارداد بیمه اتکایی با توافق طرفین، درصد قابل توجهی در پوشش قرارداد مازاد خسارت بازار ایران در مورد حوادث فاجعه آمیز مشارکت کرد.
همچنین شرکت بیمه ملت نیز پس از مذاکره با بیمه اسکور فرانسه، موفق به اخذ پوشش اتکایی به صورت قرارداد اتکایی مازاد خسارت حوادث فاجعه آمیز (Catastrophe Excess of Loss Treaty) از این شرکت شد.

البته برخی شرکتهای مانند بیمه اتکائی امین نیز احتمالا به دلیل پیش بینی فضای بین المللی در انعقاد قرارداد با اسکور احتیاط کرده و ترجیح دادند از ظرفیتهای داخلی بهره ببرند.

به طوریکه بیمه اتکائی امین سال گذشته رسما اعلام کرد ،در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي و استفاده از ظرفيت هاي داخلي، همکاري با شرکتهاي بيمه خارجي در قرارداد مازاد خسارت بيمه را به هر قيمتي نمي پذيرد.

 این شرکت افزود :با توجه به پايان قرارداد مازاد خسارت بيمه اتکايي امين اين شرکت مطالعات زيادي در مورد تمديد قرارداد مازاد خسارت خود انجام داد. با توجه به سرمايه ، ذخائر و سودآوري بيمه اتکايي امين در بخش فني اين شرکت اولين درخواست تمديد قرارداد خود را به بيمه مرکزي ارائه نمود اگرچه همزمان نيز با توجه به روابط نزديک بروکري ناسکو با بيمه اسکور فرانسه پيشنهاد ديگري نيز به ناسکو ارسال نمود و بصورت حضوري نيز مذاکرات مفصلي با اسکور و ديگر شرکتها و بروکرهاي اروپايي و آسيايي انجام داد.

پس از بررسي همه موارد از جمله در راستاي حرکت در مسير اقتصاد مقاومتي و اتکاء به توانمندي هاي صنعت بيمه ايران و جلوگيري از خروج ارز از کشور تا حد امکان، و پرداخت خسارت بيمه گذاران در اسرع وقت در داخل کشور و عدم نياز به تبليغات در مورد همکاري بهر قيمت با شرکتهاي بيمه اروپايي بعنوان ليدر قرارداد مازاد خسارت، هيأت مديره شرکت بنا به پيشنهاد مديرعامل در مورد تمديد قرارداد مازاد خسارت بيمه اتکايي امين با ليدري بيمه مرکزي موافقت نمود.

این گزارش حاکی است ،در حالی صنعت بیمه ایران با مذاکرات متعدد در سال گذشته موفق به انعقاد با پنجمین شرکت بیمه اتکائی جهان شد که طی دو روز گذشته این شرکت بیمه اتکائی رسما از ادامه همکاری با ایران سر باز زد و اعلام کردبه دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران، قرارداد‌های جدیدی با ایران منعقد نخواهد کرد و قرارداد‌های موجود را نیز تمدید نخواهد نمود.

یک منبع اگاه در بیمه مرکزی اعلام کرد، در حال حاضر در خصوص قرارداد بیمه مرکزی با اسکور فرانسه همه چیز به تصمیم گیری اروپا در ماه نوامبر بستگی دارد و تا ان زمان باید دید آیا اروپائی ها موفق می شوند بسته حمایتی از ایران را تدوین و تصویب کنند یا خیر.

به گفته وی تصمیم گیری در خصوص تداوم یا عدم تداوم قرارداد بیمه مرکزی با اسکور فرانسه در حال حاضر زود است.

این پیش بینی ها در حالی است که برونو له مایر، وزیر دارایی فرانسه تاکید کرد، اروپا باید به صورت فوری واکنش نشان دهد و از حاکمیت اقتصادی خود محافظت نماید.

وی اضافه کرد: «اروپا باید ابزار‌هایی را که برای حمایت از خود در مقابل تحریم‌های فراسرزمینی (آمریکا) نیاز دارد فراهم کند

واشنگتن در ماه می‌اعلام کرد که از توافق برجام خارج می‌شود و تحریم‌های جدیدی را علیه تهران به اجرا خواهد گذاشت.

حال باید دید در نهایت تلاش های بیمه گران ایرانی برای انعقاد قرارداد با طرق های اروپای به کجا خواهد انجامید؟
https://akhbarbank.com/vdcfycdv.w6dyxagiiw.html
تازه ترین اخبار