۰
يکشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۵

برق ۵ساختمان مرکزی بانک‌ها قطع شد

شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد: برق ساختمان مرکزی پنج بانک و ۲۵ ساختمان اداری در پایتخت به علت رعایت نکردن الگوی مصرف و بخشنامه استانداری مبنی بر مدیریت و کاهش مصرف انرژی، قطع شد.
به گزارش وزارت نیرو، تامین برق پایدار در شرایط فعلی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نسبت به قطع برق اداره ها و ارگان هایی که مدیریت مصرف بهینه را رعایت نکنند، اقدام خواهد شد.

قطع برق 30 مرکز یاد شده بر اساس گزارش دریافتی از کمیته ویژه کنترل و ممیزی مصارف برق اداره ها که از 11 بانک و ساختمان های اداری پایتخت ارزیابی ویژه به عمل آوردند در چارچوب رعایت نکردن بخشنامه استانداری و بد مصرفی قطع شد.

کمیته ویژه کنترل و ممیزی مصارف برق اداره ها در قالب برنامه نظارت بر ارزیابی دستور رییس جمهوری مبنی بر کاهش مصرف انرژی و نظارت بر حسن اجرای بخشنامه استانداری تهران مبنی بر قطع سیستم های سرمایشی از ساعت 13 و 30 دقیقه و رعایت مصرف بهینه برق از ابتدای پیک، به صورت سرزده به اداره های مختلف مراجعه می کنند.

چگونگی نحوه مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف توسط عوامل کمیته پایش و ارزیابی و نتایج به مقام های ذیربط منعکس و در صورت انطباق نداشتن با دستورالعمل های اجرایی نسبت به قطع برق اقدام خواهد شد.

«کامبیز ناظریان» معاون بهره برداری و دیسپاچینگ شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ پیش از این در این زمینه گفت: با توجه به وظیفه شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ درخصوص کنترل پایش مصرف انرژی، این شرکت در چارچوب نظارت بر حسن اجرای بخشنامه مربوطه با اعزام 250 اکیپ فنی و مهندسی به سازمان ها و اداره های شهر تهران نسبت به ارزیابی و پایش مصرف انرژی و نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه و رعایت الگوی مصرف برق اقدام کرد.

وی افزود: ارزیابان این شرکت از شنبه ( 23 تیر) این هفته در دور دوم ممیزی، با مراجعه به سازمان ها و اداره های شهر تهران و ارزیابی مواردی همچون قطع سیستم های سرمایشی از ساعت 13 و 30 دقیقه، تنظیم دمای محیط کار در مدت زمان کار اداری حداقل روی 25 درجه سانتیگراد، اطمینان از به مدار آمدن دیزل ژنراتور های همه اداره ها، صنایع، کشاورزی و ... از ساعت 12 تا 16 و اصلاح سیستم های روشنایی محیط کار، نسبت به صدور اخطار به اداره هایی که این موارد را رعایت نکرده اند، اقدام کرده است.

به گفته این مقام مسئول، با توجه به اهمیت موضوع انرژی و رفاه و آسایش شهروندان و پیشگیری از هرگونه مشکل در تامین برق پایدار شهر تهران، برق همه سازمان های دولتی، غیردولتی، موسسه ها، بانک هایی که با دریافت اخطار همچنان نسبت به اصلاح الگوی مصرف و اجرای بخشنامه ذکر شده اقدام نکردند، قطع شد.

ناظریان تاکید کرد: شهروندان با 10 درصد صرفه جویی این امکان را فراهم می سازند تا به راحتی بتوانیم از پیک تابستان عبور کرد.
https://akhbarbank.com/vdch-qn-.23nz6dftt2.html
تازه ترین اخبار