۰
تحریم های جدید آمریکا احتمالا مانع از خدمات پلتفورم آی تی لندن شرکت لویدز برای شرکت های بیمه ایرانی خواهد شد و مشکلات پیش روی شرکت های اروپایی برای تامین پوشش بیمه شرکت های ایرانی را دو چندان خواهد ساخت.
به گزارش اخبار بانک به نقل از رویترز، شرکت های بیمه، بیمه اتکایی، واسطه ای و کشتیرانی اروپایی بعد از اعلام ماه می ترامپ مبنی بر خروج از برجام در حال توقف همکاری های خود با ایران هستند. تحریم های بیمه ای آمریکا علیه ایران از 4 نوامبر به اجرا گذاشته خواهد شد.

لویدز لندن و دیگر شرکت های بیمه ای اروپا، پس از اجرایی شدن برجام در ژانویه 2016 و برداشته شدن تحریم های ثانویه دولت آمریکا، پوشش های بیمه ای دریایی، انرژی و تجاری را برای ایران فراهم کرده بودند.

لغو تحریم های ثانویه بدان معنا بود که شرکت های اروپایی بدون نگرانی از مجازات های دولت آمریکا می توانند با ایران همکاری کنند. بر اساس برحام، شعبات خارجی شرکت های آمریکایی نیز مجاز به همکاری با ایران بودند.

بروس کارنگی براون، رئیس شرکت لویدز گفت، وضع مجدد تحریم ها بدان معناست که شرکت های بیمه ای «احتمالا» قادر به انجام فرآیندهای بیمه ای مرتبط با ایران از طریق پلتفورم لویدز نخواهند بود، زیرا بخشی از سهام این پلتفورم از سال گذشته توسط شرکت آمریکایی دی ایکس سی خریداری شده است.

وی افزود: «شما می توانید این کار را از طریق لویدز و با استفاده از دیگر مکانیزم های تسویه خارج از چهارچوب دی ایکس سی انجام بدهید. منتها این کار پیچیده تر و پرهزینه تر خواهد بود.»

سخنگوی شرکت لویدز گفت، این شرکت به سندیکاهای بیمه ای توصیه کرده «که قبل از انجام فعالیت های مرتبط با ایران، برای ارزیابی و کاهش ریسک تحریم ها، از مشاوره های حقوقی بهره بگیرند.»

شرکت آمریکایی دی ایکس سی خدماتی نظیر پردازش اطلاعات را برای شرکت لویدز و دیگر شرکت های بیمه ای مستقر در لندن انجام می دهد.

اداره کنترل دارایی های خارجی خزانه داری آمریکا (اوفک) ماه گذشته میلادی تمامی مجوزهایی که به شعبات خارجی شرکت های آمریکایی اجازه می داد با ایران تجارت کنند را لغو کرد.
 
https://akhbarbank.com/vdcbgzb0.rhb8wpiuur.html
تازه ترین اخبار