۰
۱
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۱

اصلاح ساختار سازمانی بانک تجارت کلید خورد

علیرضا مهرجو معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور استان‌ها از برنامه این بانک برای بهینه‌سازی شبکه شعب، کاهش شعب غیرضرور و اصلاح ساختار سازمانی بانک تجارت خبر داد.
به گزارش اخبار بانك، معاون مدیرعامل بانک تجارت در گفت‌وگویی در این خصوص با اشاره به گستردگی شعب در سراسر کشور به تشریح برنامه‌های این بانک و لزوم کاهش و بهینه‌سازی شبکه شعب با هدف چابک‌سازی و ارائه خدمات ارزنده به مشتریان پرداخت.

مهرجو با اشاره به اینکه موضوع کاهش شعب، بر اساس الزامات مراجع بالادستی و سیاست های داخلی در بانک تجارت صورت می‌گیرد، گفت: در این راستا باتوجه به تعدد شعب بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسه‌های مالی و اعتباری و به دلیل حضور و رقابت در بازار فعلی اقداماتی مانند چابک‌سازی، کاهش هزینه‌ها و استفاده بهینه از پتانسیل موجود را به عنوان اصلی اساسی سرلوحه برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: طی سال‌های اخیر با توسعه خدمات الکترونیک از جمله پایانه های فروشگاهی، خودپردازها، موبایل بانک، اینترنت بانک و ... ، دفعات مراجعه به شعب بانک‌ها کاهش یافته و مشتریان بانک‌ها بیشتر به دنبال خدمات الکترونیک و سرویس‌های بر خط هستند.

معاون مدیرعامل بانک تجارت با بیان اینکه انتظار به حق سهامداران از این بانک کسب سود است خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف آیتم‌های مختلفی مطرح شده است که بهینه‌سازی شعب بانک یکی از موارد تاثیرگذار در سوددهی محسوب می‌شود. مواردی همچون کاهش هزینه اداری و پرسنلی و استفاده بهینه از نیروی انسانی را می‌توان از نتایج بهینه‌سازی شبکه شعب دانست.

مهرجو افزود: از سوی دیگر با فروش املاک این شعب، دارایی‌های ثابت بانک به دارایی مولد تبدیل خواهد شد، در نتیجه افزایش قدرت پرداخت تسهیلات و ارتقای شاخص سوددهی و رضایتمندی صاحبان سهام را رقم خواهد زد.

عضو هیات عامل بانک تجارت با اشاره به برنامه این بانک برای کاهش تعداد شعب تشریح کرد: ادامه این روند در قالب یک استراتژی و در دوره سه ساله (از سال 97 تا 99) اجرائی می‌شود.

وی افزود: این برنامه، مکانیزم ویژه‌ای به لحاظ شعب منتخب و نحوه اجرا خواهد داشت و معنای آن صرفا بسته شدن شعب نیست، بلکه احیای مجدد با تغییر مدیریت داخلی و یا محل جغرافیایی و حتی ایجاد شعب جدید با هدف پوشش‌دهی نیاز مشتریان و افزایش سهم از بازار و در نهایت تکریم ارباب رجوع خواهد بود. 
معاون مدیرعامل بانک تجارت در پایان مسیر پیش روی دنیای بانکداری امروز را به سمت کاهش شعب فیزیکی دانست و عنوان کرد: طی سال‌های آینده توسعه بانکداری الکترونیک در بانک تجارت با پیشرفت فناوری در دنیای بانکداری همگام خواهد بود و بنابراین تعداد شعب با شرایط امروز کاهش خواهد یافت.
https://akhbarbank.com/vdcj8aem.uqevxzsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
چرا باید مدیران بانک از زیان پاداش بگیرند ولی سهامداران هم اصل پولشان برود و هم سودی نگیرند لطفا این را هم در دستور کار خود بگذارند
تازه ترین اخبار