۰
بانک 12 هزار میلیاردی مهر اقتصادی در سال 97 بواسطه مسئولیت اجتماعی در بخش احیای طبیعت فعالیت مثمرثمری داشت.
به گزارش اخبار بانک، شبکه بانکی در بحث مسئولیت های اجتماعی اقدامات زیادی انجام می دهد.  مدرسه سازی، آزادی زندانیان مالی، ساخت واحدهای مسکونی برای افراد کم بضاعت و کمک رسانی به هموطنانی که گرفتار بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله شده اند نشانگر نقش مثبت و ارزنده بانک ها در ایفای مسولیت های اجتماعی آن ها است.
 
از جمله اقدامات  بانک مهر اقتصاد ، توسعه آموزش با اولویت دانش آموزان مناطق محروم ، توسعه بهداشت و سلامت با اولویت توانبخشی آسیب دیدگان اجتماعي، حفاظت از محیط زیست و توسعه فعالیت‌های مردم‌محورِ زيست محيطي ، پیشگیری و کاهش آسیب‌هاي اجتماعي با اولويت توانمند‌سازي مددجويان و توانخواهان سازمان‌هاي حمايتي ، توانمند سازی و ریشه کنی فقر ، تحقق حقوق شهروندی، حمایت از جوانان، ازدواج و تشکیل خانواده است.
 
از اخرین اقدامات این بانک به موضوع طبیعت و جنگل کاری برمی گردد. بانک مهر اقتصاد در استان خوزستان که از مشکلات ریزگردها و کم آبی رنج می برد 180 هکتار از زمین بایر این استان را جنگل‌کاری کرد. 
 
چندی پیش؛ سید ضیا ایمانی – مدیر عامل بانک – در این رابطه، گفته بود : عملیات نهال کاری 180 هکتاری بانک مهر اقتصاد در اسفند ماه سال گذشته با موفقیت انجام شد لذا این بانک به منظور به ثمر نشستن نهال های غرس شده به مدت 3 سال آبیاری( 28 دوره آبیاری در هر سال)، واکاری و بازدید روزانه از پروژه مورد نظر را نیز بر عهده دارد. وی با تأکید بر اهمیت و ارزش خدمت رسانی و کاشت نهال در مناطق فوق بحرانی ریزگردها در استان خوزستان، گفت: هدف و برنامه ما ادامه این رویکرد است تا در سال های آینده بتوانیم با عملکرد مناسب و قابل قبول، یادگاری ارزنده ای برای مردم خوزستان به جای بگذاریم و در صددیم تا در سال های آتی نیز مناطق وسیع تری را در این استان جنگل کاری کنیم.
 
گفتنی است که یک هکتار فضای سبز ۶۰ هکتار ریزگرد را کنترل می کند و چنانچه در استان خوزستان ۴ میلیون نهال توسط بخش خصوص و دولتی کاشته شود. علاوه بر اینکه حدودا ۱۵ درجه گرما هوا را کاهش می هد ،افزایش رطوبت نسبی را نیزبه همراه خواهد داشت و در این راستا میزان مصرف اب کشاورزی با توجه به اینکه ۸۰ درصد مصرف سرانه کشور را دارد تاثیر مثبتی بهمراه خواهد داشت. به همین منظور  کارکنان اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان خوزستان به صورت مستمر و روزانه با حضور در نواحی نهالکاری شده بر حسن انجام کار و نحوه آبیاری و واکاری نظارت می کنند.
 
علاوه بر این ، بانک مهر اقتصاد،  برای حمایت از کارآفرینی در استان بوشهر، در سال گذشته بیش از 10 هزار فقره وام و تسهیلات با اعتباری بالغ بر سه هزار و 500 میلیارد ریال در قالب طرح های مختلف، به آحاد مردم استان بوشهر پرداخت کرده است.
https://akhbarbank.com/vdcbzzb0.rhb88piuur.html
تازه ترین اخبار