روند افزایش قیمت طلا قوت گرفت

19 تير 1397 ساعت 11:16

قیمت طلا پس از این‌که روز گذشته در بحبوحه ابهامات سیاسی نسبت به بریگزیت و ثابت ماندن دلار آمریکا به بالاترین حد در دو هفته گذشته صعود کرد، در معاملات روز سه‌شنبه به روند افزایشی خود ادامه داد.


به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۲۵۹.۳۰ دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۲۶۵.۸۷ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۲۶ ژوئن بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در اوت تغییر چندانی نداشت و در ۱۲۵۹.۹۰ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه با ۳.۸۰ دلار یا ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۲۵۹.۶۰ دلار بسته شد.

به گفته جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا، یوان قوی‌تر و ضعف ارزش دلار آمریکا اندکی از قیمت طلا پشتیبانی کرده است. همچنین مسائل ژئوپلیتیکی نظیر خروج انگلیس از اتحادیه اروپا (بریگزیت) و اختلافات سیاسی – تجاری آمریکا و چین اندکی از قیمت طلا پشتیبانی کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، دلار پس از این‌که روز گذشته به پایین‌ترین حد از اواسط ژوئن کاهش یافت، در معاملات روز سه‌شنبه در برابر سبدی از ارزهای بزرگ تغییر چندانی نداشت.

به گفته تحلیلگران، سرمایه‌گذاران همچنین منتظر تحولات پیرامون جنگ تجاری میان آمریکا و چین هستند.

ذخایر طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز گذشته ۰.۱۸ درصد کاهش یافت و به ۸۰۰.۷۷ تن رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۶.۱۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افزایش یافت و ۸۵۱.۹۰ دلار معامله شد. هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۵۹.۵۰ دلار رسید.
 


کد مطلب: 61714

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/61714/روند-افزایش-قیمت-طلا-قوت-گرفت

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com