۱
۱
جمعه ۸ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۸

پیش‌بینی کاهش نرخ طلا در روزهای آینده

امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا ۲.۱ دلار کاهش یافت که میزان کاهش در یک ماه گذشته هم ۴۸.۹ دلار بوده است، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند طی روزهای آینده قیمت طلا بیشتر کاهش یابد.
 
به گزارش فارس، امروز در بازار جهانی قیمت طلا 2.1 دلار کاهش یافت و هر اونس از این فلز گرانبها به قیمت 1249.5 دلار به فروش رفت. 
 
براساس گزارش رویترز، تنها در ماه جاری قیمت طلا بیش از 3 درصد کاهش یافته و شاخص‌های تکنیکی حاکی از این است که در آینده هم قیمت طلا با کاهش بیشتری مواجه خواهد شد. 
 
یکی از دلایل مهم کاهش ارزش طلا بالا رفتن ارزش دلار در بازارهای جهانی بوده که به بیشترین میزان در سال 2018 رسیده است. 
 
رابطه دلار با طلا معمولا الاکلنگی است، زمانی که ارزش دلار بالا می‌رود، قیمت طلا پایین می‌آید، چرا که دلار باارزش معمولاً خرید طلا را با دیگر ارزها گرانتر می‌سازد، بنابراین تقاضا در بازار کاهش یافته و متعاقب آن قیمت طلا هم پایین می‌آید. 
 
دلیل دوم کاهش قیمت طلا، افت قیمت پلاتینوم به کمترین میزان از فوریه 2016 است که معمولا بازار این فلز گران‌قیمت با طلا همسو هستند.
 
امروز قیمت طلا در کمترین زمان 1248 دلار و 40 سنت و در بیشترین زمان به قیمت 1253 دلار و 90 سنت معامله شد. 
 
قیمت فلز زرد امروز نسبت به یک ماه گذشته 48.9 دلار کاهش داشت، اما نسبت به یک سال گذشته تنها 70 سنت افزایش همراه شد. در حقیقت قیمت امروز طلا تقریبا معادل قیمت یک سال گذشته است. 
 
در گروه سایر فلزات گرانبها هم امروز نقره رشد 8 سنتی داشت و به قیمت 16.09 دلار در هر اونس معامله شد. 
 
فلزات پلاتینوم و پالادیوم هم کاهش‌هایی به ترتیب 6 و 7 دلار را تجربه کردند. 
 
دیوید مژر مدیر تجارت فلزات در هایرج‌فیوجرز گفت: «مهمترین نکته برای کاهش قیمت طلا، افزایش ارزش دلار و فشار روی طلا است». 
 
همچنین اسکاتی‌مکات، تحلیلگر می‌گوید: با شکستن فضای روانی قیمت 1250 دلار، قیمت طلا طی روزهای آتی هم با کاهش مواجه خواهد شد. 
https://akhbarbank.com/vdcdzk09.yt0fx6a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
United States
الان حتی قیمت جهانی طلا از 5 ماه پیش هم پایینتر اومده پس قیمت سکه در حال حاضر باید زیر 1500000د باشد پس چرا طلا در اینجا تابع قیمت جهانی نیست دلیلش چیست ؟!!!
تازه ترین اخبار