۰
سه شنبه ۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۱

ارز صادراتی هفته آینده در بورس عرضه می شود

وزیر اقتصاد با بیان اینکه ارز صادراتی از ابتدای هفته آینده در بورس عرضه خواهد شد، گفت: از این پس وارد کنندگان پس از ثبت سفارش، می توانند ارز مورد نیاز را با مراجعه به بورس تهران تامین کنند.
ارز صادراتی هفته آینده در بورس عرضه می شود
به گزارش اخبار بانک به نقل از تسنیم،مسعود کرباسیان که در جلسه هفتگی سخنگوی دولت، با اعلام خبر عرضه ارزهای صادراتی در بورس گفت: مقدمات این امر چیده شده و از این پس وارد کنندگان پس از ثبت سفارش، می توانند ارز مورد نیاز را با مراجعه به بورس تهران تامین کنند. ارائه ارز در بورس، به نفع صادر کنندگان نیز هست و آنها از محل مابه التفاوت ارز اظهارنامه با قیمت فروش آن در بورس، منتفع می شوند.

وی افزود: بر اساس طبقه بندی کالایی پیشنهادی دولت، برای سال جاری 18 میلیون دلار ارز با نرخ 3800 تومان جهت واردات کالاهای ضروری پیش بینی شده است که دولت ملزم به تامین آن از محل ارز حاصل از صادرات نفت به هر طریقی است.

کرباسیان تاکید کرد: محل تامین ارز مورد نیاز گروه دوم کالاهای ضروری با ارز 4200 تومان شامل ارز حاصل از صادرات کالاهایی همچون پتروشیمی، فولاد و فلزات رنگین می شود که حدود 80 درصد اعتبارات به این گروه اختصاص یافته. صادر کنندگان این گروه باید ارز وارداتی را به طور منظم در سامانه نیما بانک مرکزی ثبت کنند.
https://akhbarbank.com/vdcce0qe.2bqse8laa2.html
برچسب ها: ارز ارز صادراتی
تازه ترین اخبار