۰
۷
دوشنبه ۴ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۵۲

افزایش نرخ سود بانکی در دستور کار دولت

بعد از تصمیم دیروز دولت مبنی بر آزاد شدن خرید و فروش توافقی ارز میان صادرکنندگان و واردکنندگان،اکنون دولت برای جذب نقدینگی، بصورت جدی روی افزایش نرخ سود بانکی در حال بررسی است.
افزایش نرخ سود بانکی در دستور کار دولت
به گزارش اخبار بانک به نقل از مهر، بعد از تصمیم دیروز هیات دولت مبنی بر آزاد شدن خرید و فروش توافقی ارز میان صادرکنندگان و واردکنندگان، اکنون روند کاهشی قیمت در بازار آغاز شده و در بازار غیررسمی نرخ دلار با تخلیه حباب دست و پنجه نرم می کند.

بر این اساس قیمت از آغاز معاملات صبح امروز در بازار غیررسمی بین ۷۰۰ تا هزار تومان کاهش یافته است.

در این رابطه یک مقام مسئول در دولت از برنامه ریزی دولت برای مدیریت نقدینگی و ریال های ناشی از فروش ارزهای خریداری شده توسط برخی مردم خبر داد و گفت: بر این اساس افزایش نرخ سود نرخ بانکی برای مدیریت ریال های ناشی از فروش اسکناس دلار در بازار غیررسمی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

وی افزود: احتمال دارد در جلسه سه شنبه شورای پول و اعتبار این موضوع مورد بررسی و تصویب قرار گیرد اما اکنون به عنوان یک گزینه جدی از سوی دولت و مقامات ارشد دولتی برای مدیریت نقدینگی موجود در جامعه در دستور کار قرار دارد.
 
https://akhbarbank.com/vdce7e8p.jh8zei9bbj.html
برچسب ها: سود بانکی
مشاهده نظر مخاطبان
Netherlands
نميخواهيد اعلام كنيد ومنت سره مردم بگذارید . همه بانکها دولتی وخصوصی وتجاری . الان خودشان بدون اجازه دولت سود بانکی۲۱ در صد میدهن . بیشتر از ۳۰۰ ملیون ۲۲ در صد است .
ژاسمن
Iran, Islamic Republic of
اونهایی که ۳۰۰ میلیون کم تر دارن تکلیفشون چیه ادم نیستن باید سرمایه اشون پودر بشه
احسانی
Iran, Islamic Republic of
می خواستند مردم سکوت کنند و در مقابل 10درصد سودی که موسسات مالی به مردم دادنند
Iran, Islamic Republic of
اگر بناست نرخ سود بانکی اضافه شود ، اولین اقدام اصلاح نرخ سپرده های قراردادهای چندسال گذشته سپرده گذاران موسسات اعتباری منحله است که با تصمیم شتابزده بانک مرکزی ، پول مردم در سال گذشته به هدر رفت چون نرخ ۱۵% مربوط به شهریور ۹۶ عطف بما سبق شده و فرضا اگر کسی سود ۲۶درصدی میگرفته، تمام دریافتی های از سال ۹۲ را از او کسر کرده چنانچه مبلغی ، می ماند به او پس میدادند وگرنه چه بسا مشتری بدهکار هم شده و شرمنده بانک می شد!!
United States
هر بار که سود بانکی به‌طور دستوری پایین میاد اوضاع ارز و سکه متشنج میشه. یادآوری سال‌های ۹۱ و ۹۶
سپرده گذار افضل توس
Iran, Islamic Republic of
سپرده گذاران محترم موسسات اعتباری لطفا همه پیگیر پولهایی که تحت عنوان تعدیل نرخ سود از سپرده گذاران موسسات اعتباری کم شده بود باشید و نگذارید حقمان ضایع شود. الان همه بانکها دارن سود 20 درصو و 22درصد می دهند پس چرا سود سپرده های مارو با 10% و 15% تعدیل کرده اند.
مال باخته
Iran, Islamic Republic of
هموطن عزيز ميشه بگي چطوري پيگيري كنيم به هر كي ميگي ميگن همين كه هست 15 ميليون اصل پول مارا خوردن يك سال هم به ما سود ندادن بر پدر شون لعنت
تازه ترین اخبار