۰
۵
سخنگوی دولت می‌گوید: اکنون به هر دلیلی از جمله وجود نقدینگی، خیلی‌ها تلاش می‌کنند ریال‌های خود را به دلار تبدیل کنند، قطعا ما این مقدار دلار نداریم که افراد بتوانند ریال هایشان را به ارز و سکه تبدیل کنند.
به گزارش اخبار بانک به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت در حاشیه حضور در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره تمهیدات دولت درخصوص بازار ارز گفت: اکنون منابع ارزی از مصارف بیشتر است، اما مشکلی که وجود دارد و در 5 تا 6 هفته گذشته شدت گرفت، یک اشتیاق و گرایش برای تبدیل موجودی ریال به ارز بود.

وی افزود: ما برای خدمات و کالا‌ها ارز داریم، اما اینکه بتوانیم نوعی سرمایه خارج از کشور را تامین کنیم ارز نداریم، باید واقعیت را به مردم بگوییم این مقدار در توانایی ما نیست.

نوبخت گفت: اکنون به هر دلیلی از جمله وجود نقدینگی، خیلی‌ها تلاش می‌کنند ریال‌های خود را به دلار تبدیل کنند، قطعا ما این مقدار دلار نداریم که افراد بتوانند ریال هایشان را به ارز و سکه تبدیل کنند.

وی افزود: امسال بیش از 7 میلیون قطعه سکه فروختیم، آیا سال گذشته نیز همینگونه بود؟ تا حدی می‌توانیم سکه تامین کنیم، اما اگر قرار باشد که همه ریال هایشان را به سکه تبدیل کنند، نمی‌شود.

سخنگوی دولت گفت: برای آنکه بتوانیم به نیاز‌های اساسی و ضروری کشور پاسخ بدهیم، منابع داریم، اما اگر همه بخواهند این همه بار روی طلا، سکه و ارز بگذارند نمی‌شود، هیچ کشوری قادر به چنین کاری نیست.

وی افزود: در چنین شرایطی که بی جهت قیمت ارز بالا می‌رود و پول ملی تضعیف می‌شود، انتظار شاید این باشد که اگر کسی ارزی هم دارد آن ارز مختصر خود را نیز عرضه کند.

نوبخت گفت: ملت‌هایی که در طول تاریخ توانستند درقبال منابع و پول ملی شان اقدام مثبت انجام دهند، همه همدست و همراه شدند، از این جهت ضمن سپاس فراوان از همه مردم، این انتظار را داریم که در کنار دولت باشند و به خودمان کمک کنیم.
 
https://akhbarbank.com/vdciw5aq.t1azp2bcct.html
مشاهده نظر مخاطبان
Netherlands
اقا جان مقص خود شماها هستيد . بايد به مردم ثابت كنيد كه تومان ارزش داره . نه فقط حرف ميزنيد .
..كه مردم ايمان بياورن به شماها به به دولار والى اخر
Iran, Islamic Republic of
الان پاسخ بازار به حرف ایشون چه خواهد بود؟ فقط گرانی دلار
مالباخته ارمان وحدت
Iran, Islamic Republic of
چندتا کار مثبت انجام بدید که مردم بهتون اعتماد کنن وقتی که موسسه که خودتون راه انداختین خودتون مجوز دادید خودتون تایید کردین تعطیلش میکنید وفقط فشار به سپرده گذار و مردم میارید معلوم هست اعتباری برا حرفاتون نیس یک ساله پول ما دستتون بوده حالا ببینیم چطور میخواید سود پول مارو بدید دلار فروختیم گذاشتیم تو موسسه زیر نظر بانک مرکزی
Bulgaria
عزیز برادر ریال داره به کود تبدیل میشه اگه تبدیلش نکنیم با این همه کود چیکار کنیم ؟!
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا مردم به اینها حقوقهای نجومی می دهند که مشکلات را حل کنند ولی حالا خود مردم باید دست به دست هم بدهند تا مشکلاتی را که اینها ایجاد کرده اند را بلکه حل کنند .
تازه ترین اخبار