سناریوهای جدید سیف برای مقابله با نوسان قیمت ها

2 تير 1397 ساعت 14:18

رییس کل بانک مرکزی گفت: در فضای موجود سناریوهای مختلفی تنظیم شده تا متناسب با هر شرایطی، اقتصاد با کمترین نوسان مواجه شود.


به گزارش اخبار بانک، ولی اله سیف درباره خروج آمریکا از برجام و پیش بینی آینده اقتصاد و روابط بانکی ایران به ایبنا گفت: ایالات متحده با اتخاذ این تصمیم شرایط نوین و خاصی را ایجاد کرد و مانند همیشه با بدعهدی نشان داد که قابل اطمینان نیست.آمریکا با این اقدام فرصت ها و تلاش های جامعه بین الملل برای به ثمر رسیدن برجام را از بین بُرد و یکطرفه از آن خارج شد.

وی افزود: این اقدام آمریکا در شرایطی بود که پایبندی ایران به تعهدات ذکر شده در برجام از سوی مجامع بین الملل و به ویژه سازمان انرژی اتمی ایران مورد تایید قرار گرفت و موجب انزوای آمریکا و مصمم شدن سایر طرف ها برای حفظ برجام و تامین منافع ناشی از آن برای ایران شد.مذاکرات لازم در حال انجام است،امیدوارم این مذاکرات هرچه زودتر شرایط مشخص فضای آینده بین المللی برای ارتباطات بانکی و فعالیت های اقتصادی ایران را ایجاد کند.

سیف ادامه داد: آنچه مسلم است ایران آمادگی کامل را دارد و فرصت محدودی هم برای طرف های مذاکره گذاشته تا اطمینان های لازم برای استمرار و دوام برجام ایجاد شود. ارتباط های بانکی مناسب، امکان فروش نفت به صورت کامل و در حجم گذشته از جمله مباحثی است که باید به آن توجه شود.

به گفته وی ، در فضای موجود سناریوهای مختلفی تنظیم شده تا متناسب با هر شرایطی، اقتصاد با کمترین نوسان مواجه شود و فضای مناسب برای فعالیت های اقتصادی محیا باشد.
منبع:ایبنا
 


کد مطلب: 61378

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/61378/سناریوهای-جدید-سیف-مقابله-نوسان-قیمت

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com