۰
۳
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: یورو 8300 تومانی متناسب با نرخ دلار است و به دلیل کمبود اسکناس، می تواند جایگزین دلار شود.
به گزارش اخبار بانک، محمد حسینی در توضیح یوروی 8300 تومانی به خانه ملت گفت: برای تعیین نرخ یورو باید قمیت دلار را در 1.3 ضرب کرد، با این حساب اینکه یورو 8300 تومان در بازار خرید و فروش می شود متناسب با نرخ دلار است. این روش برای تعیین نرخ تمام ارزهای خارجی صورت می گیرد، هر ارز نسبتی با دلار دارد و متناسب با تعیین نرخ دلار ارزش ارزهای دیگر نیز تعیین می شود.

وی افزود: نسبت ریال عربستان با دلار 3.4 و درهم امارات با دلار نسبت 3.2 دارد با این حساب اگر دلار 10 هزار تومان شود درهم 3 هزار تومان خواهد بود.باید این نسبت ها را برای تمام ارزهای دیگر در نظر گرفت اگر دلار کاهش یا افزایش یابد ارزش تومان ارزهای دیگر نیز تغییر می کند.

این نماینده مجلس ادامه داد: جایگزین کردن یورو به دلیل کنترل نوسانات نیست بلکه مشکل و معضل در تامین اسکناس دلار بود. از سوی دیگر جایگزینی با این سیاست بود که ارتباط اقتصادی مناسب تری با اروپا داشته باشیم.

حسینی گفت: در حال حاضر یورو ارز مسافرتی است و هر جای دنیا بروید یورو را با همین نسبت به دلار تبدیل می کنند با این حساب تاثیر افزایش سکه و دلار یورو را گران نکرده بلکه نسبت یورو با دلار نرخ این ارز را تعیین می کند.
 
https://akhbarbank.com/vdcci1qe.2bqss8laa2.html
مشاهده نظر مخاطبان
Netherlands
بنظر بند فكر خوبى نيست یورو از الان شما تعین کردی که ۸۳۰۰ تومان باشه . اکر صروع بکنید باین قیمت بالا . حتما بعد چند هفته تا ۱۲۰۰۰ تومان هم خود رسید . باید شما قیمت یورو بکسان دولار بکنید . تا مردم با دولار معامله دکه نکنن . ( قیمت یورو مساوی با دولار ) این را حل است . متشکرم
Netherlands
شما باید تومان(ریال) را قوی کنید . نه یورو . فکر دکه بکن اقا جان .. والله اکر به جوانان دانشکاه هدیه (پاداش ) بدهید... اکر یکی فکر (ایدی) خوب داشته باشه برایه حل این قضیه . خیلی سریعتر به نتیجه میرسید. جوانان ایرانی مغزه خوبی دارن . ممنون شما محمد.
Iran, Islamic Republic of
از نمایندگانی که در عمرشان نام موزه لوور را نشنیده اند بیشتر از این هم انتظاری نیست .
تازه ترین اخبار