۰
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۷

سکه تمام بهار؛ ۲.۳۷۲.۰۰۰ تومان

به دنبال طرح جدید بانک مرکزی برای تبدیل سکه‌های پیش‌فروش به اوراق سکه، تا حدی روی بازار اثر گذاشت و فضای پرنوسان بازار سکه را آرام کرد.
به گزارش اخبار بانک به نقل از خبرآنلاین، هفته گذشته بانک مرکزی پس از افزایش نرخ سکه تا مرز 2 میلیون و 600 هزار تومان، خبر از اعمال سیاستی برای کنترل بازار داد. بر اساس این سیاست، قرار است سکه‌هایی که پیش‌تر پیش‌فروش شده بود، به بورس رود.

براساس آنچه که بانک مرکزی خبر داد، دارندگان سکه‌های پیش‌فروش می‌توانند در شرایطی، رسیدهایی که در اختیار دارند را تحویل داده و در ازای آن اوراق سکه دریافت کنند. آن‌گاه این اوراق در بورس و قبل از سررسید سکه‌ها قابل معامله خواهد بود.

در حالی در طرح پیش فروش سکه که از بهمن‌ماه سال گذشته تا پایان فروردین‌ماه امسال برگزار و حدود هفت میلیون و ۶۰۰ هزار سکه در هفت سررسید به فروش رفت که در طرح جدید بانک مرکزی این تعداد سکه قابلیت تبدیل شدن به اوراق را دارد.

بنا به گفته پیمان قربانی، معاون بانک مرکزی، در طرح پیش‌فروش ١٠ هزار و ٨٠٠ میلیارد تومان نقدینگی جمع شد که ۵.١ درصد پایه پولی سال ٩۶ است.

وی متذکر شده است؛ از ٧ میلیون و ۶۴۴ هزار سکه پیش‌فروش تنها ٨٠٠ هزار سکه تزریق شده که تا دو سال دیگر این روند ادامه دارد.
جریان بازار با اعلام این سیاست نشان از کاهش اندک قیمت سکه دارد؛ به طوری که قیمت سکه امروز در بازار 16 هزار تومان کاهش قیمت داشت. قیمت سکه بهار آزادی نیز 17 هزار و 500 تومان، نیم‌سکه 25 هزار تومان و ربع‌سکه و سکه گرمی 15 هزار تومان افت کرد.

بر این اساس، در بازار امروز سکه امامی با قیمت 2 میلیون و 373 هزار تومان، سکه بهار آزادی 2 میلیون و 315 هزار و 500 تومان، نیم‌‌سکه یک میلیون و 187 هزار تومان، ربع‌سکه 677 هزار تومان و سکه گرمی 391 هزار تومان به فروش رفت.



اما قیمت طلا در بازار تهران افزایشی بود؛ به طوری که هر گرم طلای 18عیار یک‌هزار و 730 تومان افزایش قیمت داشت. هر گرم طلای 18عیار امروز در بازار با قیمت 208 هزار و 10 تومان فروخته شد.



در بازار ارز قیمت‌ها اندکی نزولی بود. نرخ یورو 6 تومان، پوند 6 تومان، درهم امارات یک تومان و یوان چین یک تومان کاهش یافت.

به این ترتیب، در بازار یورو با نرخ 8005 تومان، پوند 9159 تومان، درهم امارات 1878 تومان، لیر ترکیه 1460 تومان و یوان چین 1071 تومان فروخته شد.


 
https://akhbarbank.com/vdcjt8em.uqevozsffu.html
برچسب ها: سکه ارز بازار طلا
تازه ترین اخبار