پیش بینی هفته حساس بورس با تکیه بر سه عامل مهم

27 خرداد 1397 ساعت 9:52

هفته حساس بورس که آماده حضور در قله ۱۰۰ هزار تایی شده، با تکیه بر ۳ موضوع جنگ تجاری آمریکا و چین،کاهش خوراک شرکت های پتروشیمی و ادامه حضور رنو در ایران توسط یک کارگزاری پیش بینی شد.


به گزارش اخبار بانک، بورس تهران که هفته گذشته با رکورد بی سابقه 2767 واحدی به 99 هزار و 146 واحدی رسیده و آماده حضور در قله 100 هزار تایی برای نخستین بار شده ، امروز اولین روز کاری بعد از ماه مبارک رمضان را آغاز می کند و در این میان کارگزاری آبان در مورد وضعیت این هفته حساس پیش بینی و اعلام کرد در بازارهای جهانی افزایش تنش ها بین واشنگتن و پکن و تشدید جنگ تجاری بین این دو غول اقتصادی بزرگ دنیا، کاهش قیمت جهانی اکثر کامودیتی ها را در بازارهای بین المللی در پی داشته که احتمالا افزایش عرضه ها در بازار سرمایه ایران در این هفته را موجب خواهد شد.

در سوی دیگر، کاهش نرخ خوراک و سوخت واحدهای پتروشیمی (محاسبه قیمت خوراک شرکت های پتروشیمی در سال 97  بر مبنای دلار 3800 تومانی ) ، می تواند افزایش تقاضای بالای این گروه ها را ایجاد کند که در جمع بندی می توان انتظار تقابل دیدنی خریداران و فروشندگان و در نتیجه افزایش قابل توجه حجم معاملات در این هفته را نظاره گر باشیم .

این در حالی است که رفع ابهام در نرخ های دلار (عمدتا برای شرکت های دلار محور و صادراتی)، ظرفیت صعود بازار سرمایه را بیش از پیش نمایان ساخته است.

ادامه همکاری شرکت رنو فرانسه نیز می تواند گروه خبر محور خودرویی را با معاملاتی پرتقاضا همراه سازد که در کنار پررنگ شدن احتمال کوچ نقدینگی خروشان به بازار سرمایه، تداعی کننده شروعی پرتقاضا برای اکثر گروه ها (بخصوص شرکت های دلار محور) است که ‌‌‌امیدواریم هفته ای سبز را برای بازار سهام رقم بزند.
 


کد مطلب: 61262

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/61262/پیش-بینی-هفته-حساس-بورس-تکیه-سه-عامل-مهم

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com