۰
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۵

غول نقدینگی به بازار سرمایه منتقل شده است؟

به نظر می رسد روند انتقال نقدینگی سرگردان به بازار سرمایه در چند روز گذشته آغاز شده است.
غول نقدینگی به بازار سرمایه منتقل شده است؟
 به گزارش خبرنگار اخبار بانک، در طی چند ماه گذشته بازارهای موازی با سرمایه گذاری در بانک افزایش قیمت‌های ناگهانی را در پی داشته اند.

امروز نیز بازار سرمایه رکورد رسیدن به قله 100 هزار واحد را شکسته است.

 کاهش نرخ سود سپرده‌ها در بانک‌ها و موسسات اعتباری که به حداکثر ۱۵ درصد رسیده است این تصور را نظر کارشناسان اقتصادی به وجود آورده است بازارهای موازی با افزایش قیمت مواجه شوند.

 از جمله این بازارهای موازی ارز، سکه، مسکن و خودرو است. در چند ماه گذشته قیمت دلار با افزایش حدود ۲ برابری در عرض یک سال به نزدیک ۷ هزار تومان در بازار غیر رسمی رسیده و قیمت سکه نیز نسبت به سال گذشته افزایشی در همین حدود را داشته است.

 قیمت مسکن نیز در برخی از مناطق و استان ها بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است و خودرو نیز در چند هفته اخیر افزایش قابل ملاحظه ای را در پی داشته است.

 در این میان پیش بینی اینکه پس از این چهار بازاری که افزایش قیمت های بسیاری را داشته اند چه بازاری پذیرای غول نقدینگی خواهد بود کارشناسان را به فکر فرو برده است.

 در بین اهالی بازار بورس اوراق بهادار این‌گونه شنیده می‌شود که دولت قصد دارد به طور جدی از بازار سرمایه حمایت کرده و نقدینگی سرگردان را به این بازار سوق دهد.

 در آخرین روز کاری هفته گذشته نیز شاخص بورس با افزایش ۲ هزار و ۷۰۰ واحدی به نزدیک قله ۱۰۰ هزار رسید.

 این افزایش قابل ملاحظه که در چند سال اخیر نیز کم سابقه بوده نوید ورود نقدینگی به بازار سرمایه که از منظر کارشناسان بهترین درمان برای اقتصاد کشورمان است را در پی دارد.

اتفاقی که می‌تواند سایر بازارهای موازی نظیر ارز، سکه، خودرو و مسکن را نیز به قیمتهای واقعی خود رسانده و حمایت از تولیدات و کارخانه های ایرانی به بهترین شکل انجام گیرد.
https://akhbarbank.com/vdcjm8em.uqevizsffu.html
تازه ترین اخبار