۰
پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۱

بانک اتریشی اوبربانک از ایران خارج می‌شود

بانک اتریشی اوبربانک اعلام کرد به دلیل تحریم‌های آمریکا و افزایش ریسک اقتصادی، به فعالیت‌های خود در ایران پایان می‌دهد. اوبربانک در ماه سپتامبر قراردادی با ایران برای حمایت از سرمایه‌گذاری در این کشور امضا کرده بود.
بانک اتریشی اوبربانک از ایران خارج می‌شود
بانک اتریشی اوبربانک روز چهارشنبه (۲۳ خرداد/ ۱۳ ژوئن) اعلام کرد به دلیل تحریم‌های آمریکا از ایران خارج می‌شود. این بانک تحریم‌های آمریکا را سبب افزایش ریسک فعالیت اقتصادی شرکت‌های اروپایی در ایران دانسته است.

اوبربانک اتریش در ماه سپتامبر گذشته قراردادی با ایران امضا کرده بود. این قرارداد امکان حمایت مالی از سرمایه‌گذاری شرکت‌های اتریشی یا اروپایی در ایران را فراهم می‌ساخت.

اوبربانک یکی از نخستین بانک‌های اروپایی بود که پس از آغاز اجرای برجام چنین قراردادی را با ایران امضا کرد. اما چشم‌انداز فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های اروپایی در ایران پس از خروج دولت ترامپ از برجام تغییر کرد.

با وجود این که کشورهای اروپایی اعلام کردند که به توافق هسته‌ای با ایران وفادارند، اما شرکت‌های اروپایی نگران افزایش خطر  فعالیت‌های اقتصادی  خود در ایران هستند.

اوبربانک در وبسایت خود نوشته است: «این بانک مشتریان زیادی دارد و از فعالیت اقتصادی آنها در ایران پشتیبانی می‌کند. اما تهدیدهای ناشی از تحریم‌های آمریکا برای شرکت‌های اروپایی، ما را ناگزیر می‌سازد که از ایران خارج شویم.»

این موسسه وام‌دهنده اتریشی از هم‌اکنون اقدام‌های احتیاطی خود را آغاز کرده و  پروژه‌های تامین مالی خود در ایران را به حالت تعلیق درآورده است. اوبربانک گفته تنها به آن‌دسته از قراردادهای مرتبط با ایران وفادار خواهد ماند که تا پیش از ۸ ماه مه ۲۰۱۸ امضا شده باشند.
https://akhbarbank.com/vdcbg5b0.rhb8fpiuur.html
تازه ترین اخبار