۰
با نگاه ویژه بانک ملی ایران به سلامت جامعه و بخش درمان کشور، امروز دستگاه اکمو خریداری شده بانک در بخش جراحی قلب مرکز طبی کودکان به بهره برداری رسید.
به گزارش اخبار بانک، مرکز طبی کودکان یکی از سه بیمارستان فوق تخصصی کودکان تهران است که عمل های پیچیده قلب در این مرکز انجام می شود و بانک ملی ایران در راستای مسئولیت اجتماعی خود، هزینه خرید یک دستگاه اکمو به همراه تجهیزات تکمیلی در بخش جراحی قلب آن را از محل منابع قرض الحسنه تامین کرده است.
 
علی خسروی رییس اداره امور شعب مرکزی تهران در مراسم امروز با اشاره به تاکید دکتر حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی گفت: بر همین اساس هماهنگی های لازم جهت خرید دستگاه اکمو برای مرکز طبی کودکان انجام شد.
 
وی اظهار کرد: بانک ملی ایران اقدام به تجهیز درمانگاه های متعددی در مناطق محروم کشور کرده و در بحران زلزله غرب کشور به ویژه منطقه کرمانشاه نیز به سرعت امدادرسانی در بیمارستان صحرایی را آغاز کرد.
 
وی تاکید کرد: این منابع از بخش قرض الحسنه بانک تامین و هر ساله کمک های مالی به نهادها و بخش های مختلف مانند کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی و... انجام می شود.
 
شروین بدو رئیس مرکز طبی کودکان نیز در مراسم امروز ضمن قدردانی از حمایت های بی دریغ بانک ملی ایران از این بیمارستان، با تاکید بر اینکه یک عمل جراحی قلب کودک بسیار پرهزینه است، گفت: بیمارستان های کودکان سود ده نیستند و به همین علت تعداد این مراکز کم است.
 
وی تصریح کرد: دو هزار و 500 تخت آی سی یو بزرگسالان در کشور وجود دارد که این میزان در بخش کودکان به 250 تخت می رسد و یک سوم آن در مرکز طبی کودکان است. البته این تعداد تخت بسیار کم است و بخش کودکان نیاز به حمایت بیشتری دارد.
 
میرزا آقایان رییس بخش قلب مرکز طبی کودکان هم در این مراسم گفت: این بیمارستان تنها مرکزی است که جراحی قلب کودک انجام می دهد و از این رو سطح انتظارات بسیار بالاست.
 
وی تصریح کرد: مرکز طبی کودکان از سال 90 تاسیس شد و 70 درصد بیماران زیر یک سال سن دارند. همچنین تنها بیمارستانی است که در بخش آی سی یو قلب کودک به ازای هر یک بیمار یک پرستار مراقبت ها را انجام می دهد.
 
احسان آقایی مقدم فوق تخصص قلب کودکان این مرکز نیز با قدردانی از اقدام بانک ملی ایران در اهدای دستگاه اکمو گفت: بیمارانی که بیشترین پیچیدگی را در بیماری خود دارند به این بیمارستان معرفی می شوند و عمل های جراحی قلب با توجه به نیاز بیمار در این مرکز انجام می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه دستگاه اکمو جایگزینی برای قلب و ریه تا زمان بازیابی بدن در زمان قبل و یا بعد از عمل های جراحی است، عنوان کرد: قدم بعدی ما در مرکز طبی کودکان ورود به بخش پیوند است که امیدواریم دکتر حسین زاده مدیرعامل بانک ملی ایران در این بخش نیز از ما حمایت کنند.
 
در مراسم امروز محمدنور آزادی مدیر امور شعب تهران، حسینعلی سخندان مدیر امور بیمارستان و دانشکده پرستاری، حشمت اله حسینی رییس اداره کل روابط عمومی، مهدی لطیفی رییس اداره کل رفاه و درمان و مسئولان صندوق قرض الحسنه حضور داشتند و از بخش CICU و دستگاه اکمو بازدید کردند.
https://akhbarbank.com/vdcfv0dv.w6dyyagiiw.html
تازه ترین اخبار