۰
۵
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۷

سیف: افزایش قیمت سکه عامل روانی دارد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: افزایش قیمت سکه در روزهای اخیر بیشتر عامل روانی دارد و می تواند به تدریج برطرف شود.
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایرنا، «ولی الله سیف» روز سه شنبه در حاشیه نشست بررسی پرداخت تسهیلات اشتغال فراگیر روستایی و عشایری در بانک مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: حدود هفت میلیون سکه پیش فروش شده است و به تدریج وارد بازار می شود؛ از این رو بابت تعادل عرضه و تقاضای بازار مشکلی نداریم.

وی افزود: البته منابع طلای بانک مرکزی نیز در وضعیت مطلوبی قرار دارد و از این رو می توان گفت این افزایش بیشتر عامل روانی دارد و می تواند به تدریج برطرف شود.

رئیس شورای پول و اعتبار تاکید کرد: «شرایط بین المللی، مسائل روانی، آسمان ریسمان بافتن و بزرگ نمایی برخی مشکلات و مسائلی که ریشه واقعی ندارد» توانسته چنین اثری بگذارد.

وی در عین حال افزود: البته این مشکل مختص بازار طلا نبوده و در بازارهای دیگر نیز اثر گذاشته است.

به گزارش ایرنا، قیمت سکه از ابتدای هفته جاری روند افزایشی خود را آغاز کرده است به شکلی که دیروز برای ساعاتی از مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بابت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید عبور کرد اما در نهایت به کاهش رضایت داد.

اکنون سکه تمام در محدوده قیمتی ۲ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان در بازار معامله می شود.

فعالان بازار طلا تشدید تقاضا به دلایل روانی، ورود واسطه ها و دلالان به بازار و همچنین نزدیک شدن به ایام عید سعید فطر را در بروز نوسان موثر دانسته اند.
https://akhbarbank.com/vdcam6ni.49n6a15kk4.html
مشاهده نظر مخاطبان
Netherlands
عيد فطر كه بهانه است . يك ماه بيش سكه هم رفت بالا . اقا جان اقتصاد ضعيف است .
Netherlands
خودت شما این مساله را حل بکن اقا سیف مکه شما رءيس بانك مركزى نیستی . کمی از اورپایها یاد بکیر چطوری این مسال سریع حل میکنن. انکار شما رئیس بانک مرکزی هستی . والله ملت خسته شدن از این گرانی . وبی اهمیت شما .😭😭😭😠😠😠
علی
Netherlands
آره، تو راست می گی! همه چیز درسته! موسسات اعتباری، ارز، سکه ... مملکت مثل ساعت منظم و دقیق کار می کند. کی گفته ایراد دارد. اروپا و امریکا هست که بزودی نابود میشه! نمی دونم شنیدنم نابود شدند! مظمئن نیستم! بزار ار "سیف" بپرسم.
حسام
Iran, Islamic Republic of
من امروز رفتم محله آقای سیف، یک طلافروشی بود سکه خریدم نهصد تومان. بی خودی سایت.ها شایعه پراکنی می کنند
مازندرانی
Iran, Islamic Republic of
اقا سیف امدی ریاست دلار ازاد چند بود چند شد همیشه حباب است ولی در چند روز دیگر ثابت مان د
تازه ترین اخبار