۰
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۸

مبادلات تجاری ایران و چین با پول‌های ملی

وزیر اقتصاد از ۴ تفاهم نامه با چین از جمله انجام مبادلات تجاری با پول‌های ملی و همکاری دو بازار سرمایه خبر داد و رئیس سازمان بورس هم جزییات تفاهم نامه با کمیسیون اوراق بهادار چین را اعلام کرد.
به گزارش اخبار بانک، مسعود کرباسیان در حاشیه سفر روحانی به چین از امضاء 4 تفاهم‌نامه مشترک خبر داد و گفت: یکی از این تفاهم‌نامه‌ها بین وزارت اقتصاد و سازمان توسعه زیرساخت چین در زمینه استفاده از منابع مالی و استفاده از ارزهای ملی دو کشور  در مبادلات تجاری بود.

وی با اشاره به دو تفاهم نامه توسعه همکاری فنی و علمی و مبارزه با مواد مخد، ادامه داد: سند دیگر ، همکاری متقابل و کمک فنی دو بورس ایران و چین بود.

در این رابطه شاپور محمدی درباره جزییات سند جدید همکاری بورس های ایران و چین و تفاهم نامه سازمان بورس و اوراق بهادار ایران و کمیسیون قانونگذاری اوراق بهادار چین به سنا گفت: این سند همکاری پس از انجام مذاکرات و دریافت تفاهم نامه همکاری متقابل از همتای چینی یعنی کمیسیون قانونگذاری اوراق بهادار چین مورد تایید طرفین قرار گرفت و فصل جدیدی از همکاری های بازار سرمایه ایران و چین را رقم زد.   

وی افزود: در این تفاهم ‌نامه به حوزه‌ های مختلفی از جمله اتصال مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس به مرکز پژوهش بازارسرمایه چین، توسعه ابزارهای مالی اسلامی و انتقال تجربه و دانش ایران به چین، انجام مطالعات تطبیقی و برگزاری دوره های آموزشی با تشکیل کارگروه مشترک، تبادل نظر و تجربه بورس کالا و انرژی ایران با چهار بورس کالای چین با هدف واردات و صادرات کالاها، انتشار اوراق بین المللی ایران در چین با هدف جذب سرمایه گذاران خارجی و قرار گرفتن نهادهای مالی ایران از جمله بورس ها، شرکت سپرده گذاری مرکزی و همچنین مرکز مالی ایران در کارگروه های مرتبط با طرح جاده ابرشیم اشاره شده است.

محمدی با بیان اینکه بورس کالا چین یکی از بزرگترین بورس های کالایی جهان محسوب می شود و قطعا با این سند همکاری بستر توسعه بورس کالای ایران نیز هموارتر می شود، افزود: همچنین توافق شد تا طرف چینی در حوزه‌های فن‌آوری اطلاعات و توسعه نرم افزارهای مالی با ایران همکاری و تبادل تجربه داشته باشد و از آنجا که چین تجربه موفقی نیز در خصوص سهام عدالت دارد مقرر شد طرفین در این خصوص تعاملات نزدیکی داشته باشند.
 
https://akhbarbank.com/vdcbw8b0.rhb80piuur.html
تازه ترین اخبار