۰
دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰

عقب‌گرد ۶۹ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 21 خرداد ماه 97 با کاهش 68 واحدی روی رقم 95 هزار و 847 واحد ایستاد.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 11 واحدی عدد 17 هزار و 447 واحد را به نمایش گذاشت.شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 69 واحدی به رقم 105 هزار و 296 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 82 واحدی به رقم 68 هزار و 932 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 36 واحدی عدد 199 هزار و 554 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 3 واحدی روی رقم یک هزار و 108 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پرداخت الکترونیک سامان کیش با 16 واحد ، فولاد خراسان با 12 واحد و پتروشیمی شازند با 11 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت بندر عباس با 32 واحد، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید با 31 واحد و فولاد مبارکه با 24 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 225 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 63 هزار و 660 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های مخابرات ایران، قند شیرین خراسان، حق تقدم خرید سهام بیمه دانا، حق تقدم خرید سهام لبنیات کالبر، شرکت‌های صنعتی نیرو محرکه، داروسازی اسوه، معدنی و صنعتی چادرملو، لعاب ایران، لیزینگ ایران، دامداری تلیسه نمونه، نفت ایرانول، صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی، بیمه تجارت نو، داروسازی زهراوی، معادن منگنز ایران، پتروشیمی شیراز از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های واسپاری ملت، سیمان دورود، سرمایه‌گذاری مسکن تهران، صنعتی و معدنی شمال شرق شاهرود، داروسازی جابربن حیان، قند اصفهان، صنایع کاغذسازی کاوه، بیمه آسیا، پارس سوویچ، شیشه‌سازی مینا بازگشایی شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معالات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، بیش از 67 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توکا فولاد به ارزش بیش از 7 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد. در صنعتی بهشهر اما بیش از 21 میلیون سهم به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان کد به کد شد. همین وضعیت در توسعه معادن روی ایران با کد به کد شدن 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان تکرار شد. در پتروشیمی مبین نیز بیش از 12 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان کد به کد شد.

بیش از 9.5 میلیون سهم ایران ترانسفو به ارزش بیش از 4.5 میلیارد تومان با معاملات کد به کد روبه‌رو بود. همین وضعیت در توسعه صنایع بهشهر به ارزش کمتر از یک میلیارد تومان تکرار شد. در معدنی و صنعتی گل‌گهر نیز 5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. بیش از 4.5 میلیون سهم داروسازی تولیددارو به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی انتقال پیدا کرد.

بر اساس این گزارش امروز بورس تهران همزمان با رفت و برگشت تعداد بیشتری از شرکت‌ها به مجامع عادی سالیانه در حالی همچنان شاهد اصلاح پرتفوی همزمان با نزدیک شدن به موعد پایان سررسید معاملات اعتباری کارگزاری‌ها بود که همچنان سهم‌هایی کوچک اغلب فرابورسی در کانون توجه معامله‌گران قرار دارد.

گروه‌های غذایی، قندی و دارویی در این بین اصلی‌ترین گروه‌های موردتوجه از سوی بورس‌بازها است.

آنچه که این روزها در بازار سهام دیده می‌شود، به گفته حسن زاده کارشناس اقتصاد، تلاش برای یافتن متغیری قابل اتکا که بتواند چشم‌اندازی روشن از اقتصاد را در آینده ارائه دهد، بوده غافل از اینکه سیاست‌های اقتصادی اشتباه در گذشته باعث شده تا امروز تعادل پایدار به تعادل ناپایدار همراه با سطوح تولید پایین‌تر تبدیل شود، وضعیتی که دلیل اصلی آن افت شدید ارزش ریال به دلیل انباشت حجم پول در شرایط شکننده اقتصادی بوده است.
 
https://akhbarbank.com/vdcf0ydv.w6dyvagiiw.html
تازه ترین اخبار