۰
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۹

عقب‌گرد ۱۶۱ واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یک شنبه 20 خرداد ماه 97 با کاهش 161 واحدی روی رقم 95 هزار و 915 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 45واحدی عدد 17 هزار و 435 واحد را به نمایش گذاشت.شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 184 واحدی به رقم 105 هزار و 366 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 216 واحدی به رقم 69 هزار و 15 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 202 واحدی عدد 199 هزار و 517 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 2 واحدی روی رقم یک هزار و 104 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های پتروشیمی جم با 38 واحد ، مخابرات ایران با 35 واحد و تاپیکو با 27 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه با 88 واحد، پالایش نفت اصفهان با 85 واحد و پالایش نفت بندر عباس 46واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 223 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 821 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 98 هزار و 416 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های واسپاری ملت، بیمه کوثر، اوراق اختیار خرید و اختیار فروش تبعی سهام گروه دارویی سبحان، فنرسازی خاور، سیمان هگمتان، رینگ‌سازی مشهد، گروه دارویی سبحان، پتروشیمی شیراز، سرمایه‌گذاری ساختمان تهران، سیمان درود، گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، ایران‌خودرو، شوکو پارس، سرمایه‌گذاری امید، اوراق اختیار معامله خرید و فروش سهام شرکت‌های ایران‌خودرو و پالایش نفت اصفهان، صنعتی پارس‌مینو، آسان‌پرداخت پرشین بازگشایی شدند.

امروز همچنین آگاهی عرضه 91.48 درصد سهام شرکت سولیران به قیمت پایه 108 میلیارد و 120 میلیون و 625 هزار و 665 تومان برای عرضه از طریق بازار پایه فرابورس برای عرضه در روز چهارشنبه هفته آینده منتشر شد.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت تولید مواد اولیه دارویی البرزبالک با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر عدم رعایت الزامات دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس در مورد عدم ارائه صورت‌های مالی و گزارش تفصیلی سالیانه حسابرسی نشده تعلیق شد.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده اختصاص دارد، 123 میلیون سهم ذوب‌آهن اصفهان به ارزش بیش از 10 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبه‌رو بود.

همچنین کمتر از 60 میلیون سهم سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی به ارزش 10 میلیارد تومان معاملات انتقالی را تجربه کرد، در بیمه دی نیز کمتر از 14.5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان از سوی سهامداران عمده با معاملات انتقالی روبه‌رو شد.

بیش از 6 میلیون سهم معدنی و صنعتی چادرملو به ارزش بیش از یک و نیم میلیارد تومان توانست معاملات انتقالی را تجربه کند.

همچنین 5 میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش کمتر از 3 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص یافت.

در مخابرات ایران اما امروز 5 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان توانست معاملات انتقالی را از سوی سهامدار عمده تجربه کند.

براساس این گزار ش امروز بورس تهران در حالی با داغ‌تر شدن اخبار تأثیرگذار بر بازارهای جهانی و حوزه سیاست خارجی، شاهد اصلاح قیمتی سهم در اغلب نمادهای معاملاتی بود که معامله‌گران کم تعداد بازار سهام ترجیح دادند، امروز در سهم‌های برخوردار از سرمایه کوچک یا سهام‌شناوری پایین تمرکز کردند.

در این میان گروه غذایی‌ها و معدنی‌ها نیز در کانون توجه بورس‌بازها قرار دارند.
 
https://akhbarbank.com/vdci3zaq.t1azr2bcct.html
تازه ترین اخبار