۰
يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۹

اهمیت و نقش ارتباطات در بانک ها برای جذب مشتری

مشاور مدیر عامل بانک مهر اقتصاد در امور روابط عمومی در جمع همیاران روابط عمومی شعب اداره امور شعب شرق استان تهران گفت: اسلام، تبلیغ را هدایت افکار عمومی مبتنی بر شفافیت و صداقت می داند از این رو باید همیاران روابط عمومی در عمل تلاش کنند تا معنا و مفهوم صداقت و شفافیت در بین مشتریان و جامعه متبلور شود.
به گزارش اخبار بانک به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد شرق استان تهران؛ منصور شیخ الاسلامی _ مشاور مدیر عامل بانک در امور روابط عمومی _ در این همایش با تاکید بر اینکه مسير تحول و تكامل هر ساختاري بر اساس ارتباطات صورت می گیرد، اظهار داشت: انبیاء الهی تلاش نمودند تا با استفاده از همین بستر رسالت خود را با انتقال پیام های الهی به بهترین شکل انجام دهند.

وی با بیان اینکه اگر ارتباطات فردی و اجتماعی نبود، معنویت بر خواسته از وحدانیت نیز در جامعه گسترش نمی یافت، افزود: جامعه انسانی با بهره مندی از ارتباطات است که رشد پیدا می کند، انتقال تجربیات صورت می گیرد و بواسطه آن دانش و تکنولوژی خلق می شود و در نهایت با استفاده از ارتباطات توسعه می یابد و بر دانش و آگاهی های بشر افزوده می شود.

شیخ الاسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گسترش ارتباطات را موجب رشد و شکل گیری نهادها و ساختارهای مختلفی در جوامع انسانی دانست و بیان کرد: یکی از ساختارهایی که بواسطه گسترش ارتباطات در جوامع مختلف به وجود آمد، نهاد روابط عمومی بود تا بتواند حلقه رابط میان فرستنده و گیرنده پیام باشد؛ در اینجا مقصود از فرستنده پیام، مدیران و گیرنده پیام، مخاطبین پیام است.

مشاور مدیر عامل در ادامه با اشاره به اینکه امروز با استفاده از ارتباطات است که می توان مفاهیمی هم چون اقتصاد مقاومتی را در جامعه گسترش داد و آن را نهادینه کرد؛ افزود: به عنوان مثال مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که در سال های اخیر بر موضوعات اقتصادی هم چون اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی اشاره دارند، دغدغه های ایشان در یک بستر و ساختار ارتباطی گسترش یافته و بر اساس همین ساختار است که مطالبه گری در میان جامعه صورت می گیرد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: جایگاه و نقش ارتباطات در بانک ها اهمیت دو چندانی پیدا می کند چرا که بانک ها واحدی اقتصادی محسوب می شوند و برای فعالیت خود نیاز به خدمات متنوعی به منظور جذب مشتری دارند؛ و جذب مشتری هم تا حد زیادی به تلاش روابط عمومی ها و ارتباطات دو سویه آنها بستگی دارد.

شیخ الاسلامی با اشاره به وظایف همیاران شعب ابراز داشت: اطلاع رسانی و تبلیغات از کارکردهای روابط عمومی است که در دنیای امروزی به معنای معماری و هدایت افکار عمومی در جهت تامین منافع سازمان تعبیر می شود لذا در تبلیغات از هیچ ترفندی برای تامین منافع ذینفعانشان فرو گذار نمی کنند اما اسلام، تبلیغ را هدایت افکار عمومی مبتنی بر شفافیت و صداقت می داند از این رو همیاران روابط عمومی باید در عمل تلاش کنند تا معنا و مفهوم صداقت و شفافیت در بین مشتریان و جامعه متبلور شود.

وی در پایان به اقدام بانک در راستای گسترش فضای سبز و جنگل کاری 180 هکتاری به منظور مقابله با ریزگردها در جنوب کشور اشاره کرد و افزود: نهالکاری بانک مهر اقتصاد در استان خوزستان به منظور مقابله با ریزگردها و کاهش گرد و غبار، اقدامی در راستای مسئولیت های اجتماعی بانک بود که ان شا ا... در سال های آتی نیز استمرار خواهد داشت.
https://akhbarbank.com/vdcdof09.yt0fx6a22y.html
برچسب ها: بانک مهر اقتصاد
تازه ترین اخبار