شاخص بورس تهران در پایان معاملات

19 خرداد 1397 ساعت 14:30


معامله‌گران بورس تهران امروز با ۷۸ واحد رشد به ۹۶ هزار و ۷۷ واحد رسید. در گروه فلزات اساسی حجم مبادلات بهتر شد و گروه سرب و روی محبوب بورس‌ها بازها در نخستین روز این هفته شد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 19 خرداد ماه 97 با افزایش 78 واحدی روی رقم 96 هزار و 77 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 67 واحدی عدد 17 هزار و 389 واحد را به نمایش گذاشت.شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 210 واحدی به رقم 105 هزار و 551 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 87 واحدی به رقم 69 هزار و 232 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 2 واحدی عدد 199 هزار و 315 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 4 واحدی روی رقم یک هزار و 107 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی مس ایران با 145 واحد ، فولاد مبارکه با 38 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 29 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های گسترش نفت و گاز پارسیان با 32 واحد، پالایش نفت بندر عباس و گروه سایپا هر یک تا 31 واحد و معدنی و صنعتی چادر ملو با 30 واحد کاهش، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 207 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 954 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 62 هزار و 316 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های شیشه‌سازی مینا، صنایع پتروشیمی ممسنی، ریل‌پرداز سیر، حق تقدم خرید سهام کارخانجات ایران مرینوس، توسعه معدنی و صنعتی صبانور، محور سازان ایران‌خودرو، کی‌بی‌سی‌، صنایع پتروشیمی بهدشت، سرمایه‌گذاری مسکن پردیس و حق تقدم استفاده نشده آن، تولیدی گاز لوله، قاسم ایران، نساجی بروجرد، سرامیک‌های صنعتی اردکان، نورد و قطعات فولادی، قند نقش جهان از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل قراردادهای اختیار خرید و فروش  ایران خودرو، داروسازی کاسپین تأمین، داروسازی امین، کربن ایران، حق تقدم خرید سهام سیمان مازندران، قرارداد اختیار خرید و فروش پالایش نفت اصفهان متوقف شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه 3.749 درصد سهام غیرمدیریتی بیمه سامان از سوی شرکت خدماتی بازرگانی هزار کرمان به قیمت پایه هر سهم 450 تومان در روز جاری منتشر شد. 

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 85 میلیون سهم بانک صادرات ایران به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی بازارگردان منتقل شد.

در ایران ترانسفو نیز بیش از 32 میلیون سهم به ارزش بیش از 15.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی انتقال یافت، همچنین 21.5 میلیون سهم گروه بهمن به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

در بیمه دی اما بیش از 21 میلیون سهم به ارزش کمتر از 2.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبه‌رو شد، 7 میلیون سهم فولاد هرمزگان جنوب نیز به ارزش 1.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد و 5 میلیون سهم پتروشیمی مبین به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده مواجه شد.

امروز همچنین 3 میلیون سهم فرابورس ایران به ارزش بیش از 800 میلیون تومان کد به کد شد. همین وضعیت در پتروشیمی جم با 2 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان اتفاق افتاد. 

بر اساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی زیر سایه حمایت نیم‌بند بازارگردان‌ها و صندوق‌های حامی بازار شاهد اقبال به سیمانی‌ها و تک‌سهم‌های گروه قندی بود که با بهبود معاملات در بازار جهانی کالایی‌ها، گروه سرب و روی و مس مورد توجه خریداران حقیقی سهام قرار گرفت.
هر چند که تمایل به نقد کردن دارایی‌ها و عرضه سهام مانع از شکل‌گیری صف خرید‌های پایدار در بازار می‌شود، اما گروه سرب و روی نشان می‌دهد که برای هدف‌های قیمتی جدید شروع شده است.

بر اساس این گزارش، آنچه که این روزها در بازار سهام به خوبی می‌توان نظاره کرد، اقبال صاحبان نقدینگی برای جمع‌آوری سهام شرکت‌های کوچک و برخوردار از ارزش بازاری سهام پایین نسبت به شرکت‌های بزرگتر در گروه‌های پیشرو است. 

در بازار پایه «ج» فرابورس نیز نوسان‌های عجیب و غریب برای پتروشیمی اصفهان با حضور پررنگ معامله‌گران حقیقی منجر به درج قیمت‌های شیب تند شده است که این شرکت برای دریافت مواد اولیه از پالایشگاه اصفهان و نیز تسویه مطالبات خود به لحاظ مشکلات سهامداری دچار مشکل است. 


کد مطلب: 61095

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/61095/شاخص-بورس-تهران-پایان-معاملات

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com