عملکرد ۱۲ ماهه ایران خودرو منجر به توقف نماد شد

19 خرداد 1397 ساعت 10:17

ایران‌ خودرو با اعلام کاهش ۵۱ درصدی سود هر سهم سال مالی اسفند گذشته و دلایل این رویداد ، امروز با توقف کوتاه مدت نماد روبرو می شود.


به گزارش اخبار بانک، در آخرین اعلام اطلاعات مهم شرکت ها ، ایران‌ خودرو از کاهش 51 درصدی سود هر سهم سال مالی اسفند گذشته خبر داد تا امروز با توقف کوتاه مدت نماد روبرو شود.

براساس این گزارش، "خودرو" که سود هر سهم سال مالی قبل را با سرمایه 1.53 هزار میلیارد تومانی ، 111 ریال پیش بینی کرده بود ، در عملکرد 12 ماهه قادر به تحقق 55 ریال از این پیش بینی شد.

این شرکت در این باره توضیح داد:  افزایش نرخ ارز در سه ماهه آخر سال 96 و بتبع آن افزایش در بهای نهاده های تولید و همچنین عدم افزایش نرخ محصولات متناسب با افزایش بهای تمام شده موجب کاهش سود ناویژه شد.

از سوی دیگر متناسب با افزایش قابل توجه در تیراژ تولید، هزینه‌های جذب نشده نسبت به آخرین پیش بینی سال 96 معادل 45 درصد کاهش یافته است. همچنین باتوجه به برگزاری مجامع برخی از شرکتهای گروه ایران خودرو و افزایش 63 درصدی درآمد حاصل از سرمایه گذاری در سهام شرکتها، خالص سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی در مقایسه با آخرین پیش بینی سال 96 افزایش یافته است.

علاوه براین، باتوجه به افزایش سود ناشی از فروش دارایی‌های ثابت و همچنین سود ناشی از تسعیر نرخ ارز،خالص سایر درآمدها و هزینه های غیرعملیاتی در مقایسه با آخرین پیش بینی سال 96 افزایش یافته است.

مقایسه عملکرد واقعی سود هر سهم سال مالی 96 و آخرین پیش بینی حسابرسی نشده


 


کد مطلب: 61072

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/61072/عملکرد-۱۲-ماهه-ایران-خودرو-منجر-توقف-نماد

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com