۰
جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۵

بهترین اولترابوک‌های موجود در بازار ایران

بهترین اولترابوک‌های موجود در بازار ایران

همشهری دانستنیها - سحر ملک پور: از ساخته شدن اولین لپ تاپ ها چند دهه می گذرد و همزمان با پیشرفت دیگر محصولات دیجیتال، این دستگاه ها هم دستخوش تغییرها و دگرگونی های فراوانی شده اند. لپ تاپ هایی که طی دهه های قبل ساخته می شدند، اگر چه کوچک بودند و قابل حمل، اما وزن زیادشان هنوز مسئله ای حل نشده بود. طی دهه گذشته و همزمان با ورود گوشی های هوشمند و پیشرفت های همه جانبه در حوزه گجت های سبک، نازک و کوچک، لپ تاپ هم از این قافله جا نماند و در همین جهت توسعه پیدا کرد.
این روزها یکی از نسل های جدید لپ تاپ ها در بازار کامپیوترهای شخصی، هواداران فراوانی پیدا کرده اند که در اصطلاح «اولترابوک» نامیده می شوند. اولترابوک ها، لپ تاپ های بسیار باریک و سبکی هستند که خیلی راحت و بدون دردسر می توانید آنها را جابجا کنید. ایده این لپ تاپ ها را شرکت «اینتل» در سال 2011 مطرح کرد و پس از آن، شرکت های مختلف برای طراحی و عرضه چنین محصولی وارد رقابت با یکدیگر شدند. لپ تاپ هایی که در این دسته قرار می گیرند، معمولا ضخامتی کمتر از 1.5 سانتی متر و وزنی کمتر از 1500 گرم دارند. در اینجا سراغ این دسته از لپ تاپ ها رفته ایم تا با بهترین و مناسب ترین اولترابوک های موجود در بازار آشنا شویم.
سبک ترین
LG Gram
مبارزان سبک وزن
سبک ترین لپ تاپ دنیا
یکی از مهم ترین ویژگی اولترابوک ها، سبک بودن آنهاست. این موضوع در لپ تاپ های سری «گرم» شرکت «ال جی» در مرکز توجه قرار گرفته است تا سبک ترین لپ تاپ دنیا در این شرکت تولید شود. اولترابوک گرم تنها 965 گرم وزن دارد و ضخامت آن بین 16.8 تا 14.5 میلی متر است.
یکی از دلایل سبک بودن این محصول ال جی استفاده از آلیاژ نانوکربن منیزیم برای بدنه این دستگاه است که در عین حال موجب هر چه چشمنوازتر شدن آن شده است نوار حاشیه اطراف صفحه نمایش در این سری از محصولات ال جی بسیار باریک طراحی شده تا شاهد استفاده از نمایشگر 15 اینچی در یکی از اعضای این سری از اولترابوک های ال جی باشیم.
البته این طراحی سبب شده تا ال جی وب کم را بالای نمایشگر قرار ندهد و آن را روی لولای میان کيبورد و نمایشگر بگذارد که زاویه نسبتا نامناسبی است. نور پس زمینه صفحه کلید این اولترابوک هم سبب می شود تا کاربر در تاریکی هم به راحتی با آن کار کند. ترک پد طراحی شده برای این دستگاه سرعت عمل و دقت مطلوبی دارد و به همین خاطر اجرای ژست های حرکتی تنظیم شده روی ترک پد به خوبی قابل انجام است.
از ویژگی های ظاهری این محصول که بگذریم ال جی برای این سری از اولترابوک های خود سه اندازه مختلف با نمایشگرهای 13.3، 14 و 15.6 اینچی در نظر گرفته که رزولوشن فول اچ دی دارند (البته متاسفانه در این سری خبری از رزولوشن های QHD و UHD نیست). در بخش سخت افزاری ال جی از پردازنده های نسل هفتمی اینتل به نام کبی لیک استفاده کرده است. اولترابوک های سری گرم با پردازنده های core i5 و core i7 در دسترسند. پردازنده core i5 این محصول دو هسته ای است و فرکانس پردازشی پایه آن 25 گیگاهرتز است. واحد پردازنده گرافیکی در این دستگاه در کنار پردازنده مرکزی آن قرار گرفته است و مجزا نیست.
پردازنده گرافیکی شرکت اینتل به نام Intel HD Graphics 620 کاربر را قادر می کند تا به خوبی کارهای روزمره ای مانند وب گردی و تماشای فیلم و ویرایش اسناد مختلف را با این اولترابوک انجام دهد، اما نمی توان از آن انتظار اجرای بازی ها و برنامه های سنگین را داشت. ال جی در این محصول خود از حافظه رم هشت گیگابایتی استفاده کرده است و حافظه داخلی آن از نوع SSD بوده که در اندازه های 256 و 512 گیگابایتی عرضه می شوند.
قیمت: 1050 دلار
وزن: 965 گرم
نمایشگر: 13.3 اینچ با رزولوشن1920 در 1080
رم: رم 8 گیگابایت
حافظه داخلی: 256 گیگابایت
زیباترین طراحی
Asus ZenBook Flip SUX370UA
مبارزان سبک وزن
همراه شرقی
«ایسوس» با معرفی اولترابوک های سری «ذن سوک» موفق شد جایگاه خود را در میان برندهای پیش رو در این رده باز کند. اولترابوک های شرکت ایسوس از باریک ترین و سبکترین لپ تاپ های موجود در بازارند که می توانند توجه هر خریداری را به خود - جلب کنند. وزن این محصول 1.1 کیلوگرم و ضخامت آن 10.9 میلی متر است که سبب می شود جابه جایی و حمل و نقل آن بسیار راحت باشد. بدنه محکم این دستگاه از فلز صیقل خورده است و ظاهری بسیار جذاب دارد. نمایشگر ذن بوک 13.3 اینچی است و وضوح تصویر فول اچدی را در اختیار کاربران قرار می دهد.
روکش نمایشگر از جنس «Corning Gorilla Glass» و براق است که شاید در محیط های باز و پرنور کمی دردسرساز شود. شرکت ایسوس سری ذن بوک خود را به صورت اولترابوک های تبدیل پذیر طراحی کرده است و به این ترتیب با چرخاندن صفحه نمایشگر به پشت، می توانید از آن مانند یک تبلت استفاده کنید. بدیهی است که با در نظر گرفتن چنین طراحی صفحه نمایش دستگاه باید لمسی باشد.
صفحه کلید محصول شرکت ایسوس مانند بسیاری از اولترابوک های دیگر، نور پس زمینه دارد و تاچ پد هم به خوبی از فرمان های چند لمسی پشتیبانی می کند. ایسوس برای این سری از اولترابوک های خود، پردازنده قوی core i7 محصول شرکت اینتل را استفاده کرده است که محدوه سرعت آن 2.5 تا 2.8 گیگاهرتز است. به علاوه برای این پردازنده حافظه کش چهار گیگابایتی در نظر گرفته شده است. ذن بوک مدل «UX370UA» پردازنده گرافیکی مجزا ندارد و از پردازنده های سری «HD Graphics 620» شرکت اینتل بهره می برد.
برای این دستگاه حافظه رم هشت یا 16 گیگابایتی در نظر گرفته شده است و حافظه داخلی 512 گیگابایتی آن هم از نوع SSD است. باتری این محصول از نوع لیتیم-پلیمر است و ظرفیتی معادل 39 وات ساعت دارد که ایسوس قول شارژدهی نه ساعته آن را داده است. مجموعه این سخت افزار و طراحی نسبتا قدرتمند با توجه به تلاش شرکت ایسوس برای طراحی اولترابوکی نازک و سبک می تواند برای کاربران قابل قبول باشد. به کمک این لپ تاپ اگرچه نمی توان برنامه ها و بازی های خیلی سنگین اجرا کرد، اما برای فعالیت های روزمره و دائمی انتخاب مناسبی است.
قیمت: 1300 دلار
وزن: 1.1 کیلوگرم
نمایشگر: 13.3 اینچ با رزولوشن 1920 در 1080
رم: 16 گیگابایت
حافظه داخلی: 512 گیگابایت
خاص ترین
Macbook Air 2017
مبارزان سبک وزن
به رنگ اپل
«پل» سال 2017 مک بوک ایر جدیدی را به بازار عرضه کرد. این محصول با ضخامت 17 میلی متری و وزن 1.35 کیلوگرمی خود مهاجم اصلی به بازار اولترابوک های ویندوزی بود. با وجود به کارگیری فلز آلومینیم برای تمام قسمت های این دستگاه، وزن آن بسیار ایدئال است و برای کاربر دردسری ایجاد نمی کند. صفحه نمایشی که اپل برای سری ایر خود در نظر گرفته، 11 و 13 اینچی است که به ترتیب از وضوح 1366 در 768 و 1440 در 900 پیکسلی بهره می برند. نمایشگر به کار رفته در این دستگاه از نوع ال ای دی و با روکش براق است و در این سری هنوز خبری از صفحه نمایش رتینا نیست.
کیبورد و تاچ پدی هم که اپل در این مک بوک به کار گرفته، مانند لپ تاپ های دیگر این شرکت کیفیت بسیار خوبی دارد. کیبورد به کار رفته در این دستگاه از نوع جزیره ای و مجهز به نور پس زمینه است که به کمک آن می توان در تاریکی هم از تایپ کردن لذت برد. تاچ پد مک بوک ایر از نوع یک تکه با سطح صیقلی و دقتی فوق العاده است.
از ویژگی های ظاهری این دستگاه که بگذریم، ایل در این سری از محصولات خود از پردازنده های شرکت اینتل بهره می برد. هر کدام از پردازنده core i5 و core i7 را می توانید بر حسب نیاز خود انتخاب کنید. پردازشگر گرافیکی به کار رفته در این دستگاه هم از سری «Intel HD Graphics 6000» است که به خوبی از پس پردازش اطلاعات تصویری بر می آید. البته نباید انتظار داشته باشید که با قدرت پردازش تصویر این دستگاه بتوانید بازی های سنگین با نرم افزارهای ویرایش عکس و ویدئو را به راحتی اجرا کنید. در بخش حافظه، شرکت اپل رم هشت گیگابایتی به همراه حافظه داخلی 128 گیگابایتی از نوع «SSD» را برای محصول خود در نظر گرفته است. هر چند کاربران می توانند این مدل را با حافظه 256 و 512 گیگابایتی هم خریداری کنند.
باتری به کار رفته در مک بوک ایر از نوع لیتیم-پلیمر داخلی است و قابلیت تعویض ندارد. میزان نگهداری شارژ در این مدل 12 ساعت است که برای یک روز کاری کاملا ایدئال به نظر می رسد. روی هم رفته، شرکت اپل در نسل مک بوک ایر خود بیشتر به ظرافت، کیفیت و کاربردهای روزمره توجه نشان داده و بر قدرت پردازشی و فعالیت های حرفه ای تمرکز نداشته است.
قیمت: 999 دلار
وزن: 1.35 کیلوگرم
نمایشگر: 13.3 اینچ با رزولوشن 900 در 1440
رم: 8 گیگابایت
حافظه داخلی: 128 گیگابایت


طراحی خلاقانه
HP Spectre x360
مبارزان سبک وزن
یک تیر و دو نشان
اولترابوک های سری «اسپکتر» شرکت «اچ پی» در میان اولترابوک های هیبریدی جزء محصولات رده بالا قرار می گیرند. بدنه این محصول از جنس آلومینیم صیقل خورده است، اما حاشیه دور صفحه نمایش مشکی و پلاستیکی است. بدنه آلومینیمی مقاومت خوبی در برابر اثر انگشت و لکه ها دارد و پس از استفاده طولانی مدت هم لکه و کثیفی را نمایان نمی کند. ضخامت این محصول 16 میلی متر و نسبتا نازک است و وزن این دستگاه هم 1.48 کیلوگرم است.
اگرچه این محصول شرکت اچ پی جزء اولترابوک های فوق سبک قرار نمی گیرد، اما کار با آن راحت و دلپذیر است. نمایشگر به کمک لولا به بخش زیرین متصل است که کیبورد روی آن قرار دارد. لولاها به گونه ای طراحی شده اند که امکان چرخش 360 درجه ای را برای دستگاه فراهم می کنند و به این ترتیب در حالت های مختلفی می توان از آن استفاده کرد.
صفحه نمایش به کار گرفته شده برای این اولترابوک لمسی است. نمایشگر 13.3 اینچی با رزولوشن فول اچ دی برای این محصول سری اسپکتر انتخاب شده است. برای نمایشگر این دستگاه از روکش صفحه براق استفاده شده است که درخشندگی بیشتر نمایشگر را به ارمغان می آورد و آن را به ویژه برای تماشای فیلم مناسب می کند. در بخش سخت افزاری، شرکت اچ پی برای این محصول خود از پردازنده های core i5 و core i7 شرکت اینتل استفاده کرده است. محدوده سرعت پردازش آن مانند بیشتر اولترابوک های هم رده 2.5 تا 2.8 مگاهرتز است و حافظه کش چهار مگابایتی هم برای آن در نظر گرفته شده.
پردازنده گرافیکی «HD Graphics520» یکپارچه با پردازنده مرکزی، برای پردازش های تصویری سبک کاملا مناسب و ایدئال است. حافظه رم به کار گرفته شده در x360 از نوع DDR3 است و هشت گیگابایت ظرفیت دارد. همچنین حافظه داخلی 256 و 512 گیگابایتی برای این دستگاه انتخاب شده است باتری لیتیم-پلیمر سه سلولی که اچ پی برای محصول خود در نظر گرفته است، ظرفیت 56 وات ساعتی دارد و کاربر تا 10 ساعت بدون نیاز به شارژ می تواند از آن استفاده کند. در مجموع اولترابوک های سری اسپکتر اچ پی تمامی آن چیزی هایی را که از یک لپ تاپ سبک برای انجام کارهای روزانه انتظار می رود، در اختیارتان می گذارد.
قیمت: 1000 دلار
وزن: 1.48 کیلوگرم
نمایشگر: 13 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080
رم: 8 گیگابایت
حافظه داخلی: 256 گیگابایت
بهترین هیبریدی
Surface Book2
مبارزان سبک وزن
به سبک مایکروسافت
شرکت «مایکروسافت» سال گذشته از سرفس جدید خود رونمایی و آن را روانه بازار کرد. این اولترابوک را می توان ترکیب بی نظیری از طراحی زیبا و خلاقانه در کنار سخت افزارهای قدرتمند دانست. بدنه این سرفس از جنس فلز منیزیم است و کیفیت بسیار بالایی دارد. لولای متصل کننده صفحه نمایش به بدنه جوری طراحی شده که قابلیت جدا شدن صفحه نمایش از بدنه را دارد و به این ترتیب می توان آن را مانند یک تبلت در دست گرفت. به علاوه این لولاهای بخصوص جوری طراحی شده اند که می توان صفحه های نمایش را تا 360 درجه هم چرخاند. مایکروسافت این محصول را در دو سایز 125 و 15 اینچی عرضه کرده است.
صفحه نمایش این دستگاه از نوع لمسی است و در آن از پنل مخصوص مایکروسافت با نام PixelSense استفاده شده است. به علاوه رزولوشن 3000 در 2000 پیکسلی به همراه روکش براق این دستگاه، شفافیت و کیفیت بالایی دارد و حتی در محیط های خارجی هم می توان بدون دردسر از آن استفاده کرد. کیبورد این محصول مایکروسافت هم مانند بیشتر اولترابوک های جدید نور پس زمینه دارد و تاچ پد آن هم از فرمان های چندلمسی به خوبی پشتیبانی می کند. پردازنده های نسل هفتم و هشتم سری core i5 و core i7 شرکت اینتل در این دستگاه مورد استفاده قرار گرفته اند که کاربران بر حسب نیاز و بودجه می توانند یکی از این پردازنده ها را انتخاب کنند.
علاوه بر این پردازشگر گرافیکی سرفس بوک GeForce GTX 1050 محصول شرکت NVIDIA است که دو گیگابایت حافظه اختصاصی دارد. همراه این پردازشگرهای بسیار قوی می توان از رم هشت یا 16 گیگابایتی بهره برد و همچنین برای انتخاب حافظه داخلی SSD هم کاملا دست کاربران باز است و می توانند حافظه داخلی 128 گیگابایتی تا یک ترابایت را برای سرفس بوک خود انتخاب کنند. (البته به این شرط که قیمت بیشتری پرداخته شود.) با چنین سخت افزار قدرتمندی می توان به راحتی برنامه های مختلف حرفه ای را اجرا کرد یا بازی های کامپیوتری را با کیفیت قابل قبول روی سرفس بوک هم اجرا کرد. باتری این لپ تاپ تا 17 ساعت روشن ماندن دستگاه را در حالت پخش ویدئو تضمین می کند. همچنین برای این دستگاه قلم دیجیتالی هم در نظر گرفته شده است که می توان آن را به صورت جداگانه خرید.
قیمت: 1200 دلار
وزن: 1.53 کیلوگرم
نمایشگر: 13.5 اینچ با رزولوشن 3000 در 2000
رم: 8 گیگابایت
حافظه داخلی: 128 گیگابایت
بهترین نمایشگر
Dell XPS 13
مبارزان سبک وزن
به کیفیت دل
دل سری جدید لپ تاپ های XPS شرکت «دل» یکی از بهترین اولترابوک های موجود در بازار است. قیمت ایدنال محصولات شرکت دل یکی از دلایلی است که کاربران را به خود جلب می کند و این بار هم شرکت دل موفق شده است تا مجموعه سخت افزاری و نرم افزاری خوبی را در کنار هم بچیند و اولترابوک XPS خود را عرضه کند.
به کارگیری صفحه نمایش با حاشیه خیلی باریک موسوم به infinity Edge یکی از ویژگی های ظاهری جذاب در این محصول است. بدنه این محصول از جنس آلومینیم است و با این حال شرکت دل توانسته است تا وزن دستگاه را به 1.24 کیلوگرم برساند که برای اولترابوک ها نسبتا مناسب است. صفحه نمایش لمسی این محصول به گونه ای طراحی شده است که قابلیت چرخش 360 درجه ای داشته باشد و به همین دلیل می توان از آن به جای تبلت هم استفاده کرد.
نمایشگر 13.3 اینچی XPS رزولوشن فول اچ دی دارد. (البته در آپدیت های جدید رزولوشن QHD برای این محصول به کار گرفته شده است.) در بخش مرکزی که پردازنده های شرکت اینتل در آن جای داده شده، شرکت دل از تراشه های core i5 و core i7 بهره گرفته است. پردازنده گرافیکی متصل به پردازشگر مرکزی هم از محصولات شرکت اینتل است و به خوبی از پس پردازش های گرافیکی روزمره و سبک بر می آید.
همچنین حافظه کش چهار مگابایتی کنار این مجموعه پردازنده قرار دارد. در بخش حافظه شرکت دل چندین نسخه متفاوت به بازار عرضه کرده؛ رمهای هشت و 16 گیگابایتی و حافظه داخلی 128، 256 یا 512 و 1000 گیگابایتی (یک ترابایت) از جنس SSD را می توان انتخاب کرد. (البته نباید فراموش کرد که افزایش گیگابایت افزایش قیمت را به همراه دارد.) باتری لیتیم - پلیمر به کار رفته در این دستگاه سه سلولی است و کاربر می تواند تا چندین ساعت بدون نیاز به شارژ از آن استفاده کند. این محصول در رنگ های مشکی، سفید و رزگلد به بازار عرضه شده است.
قیمت: 1000 دلار
وزن: 1.24 کیلوگرم
نمایشگر: 13.3 اینچی با وضوح تصویر 1080 در 1920
رم: 8 گیگابایت
حافظه داخلی: 256 گیگابایت
 
https://akhbarbank.com/vdcew78p.jh8zpi9bbj.html
تازه ترین اخبار