۰
۱
چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۷

مردم با پول‌های سرگردان وارد بازار مسکن شدند

برخی معتقدند «مشکل امروز اقتصاد کشور، پول‌های سرگردان مردم است؛ همان‌طور که در ماجرای صف‌های کیلومتری دلار یا سکه دیدیم. حالا هم مردم دوباره با پول‌های سرگردان وارد بازار مسکن شده‌اند.»
به گزارش خبرآنلاین، افزایش قابل توجه قیمت‌ها به گواه آمارهای ارائه شده از سوی وزارت راه و شهرسازی و بانک مرکزی، دلهره‌ای جدی را در دل متقاضیان مسکن ایجاد کرده است. با این حال، بسیاری معتقدند بازار مسکن با اتفاق تازه یا مواجه نشده و این تحرک در بازار ناشی از فعالیت مضاعف مشاوران املاک و دلالان است.

با توجه به این شرایط، در حال حاضر این سوال مطرح است که آیا مشاوران املاک می‌توانند نقشی موثر در بالا بردن قیمت مسکن داشته باشند یا به عبارت دیگر نقش مشاوران املاک در رشد قیمت مسکن چیست؟ کاربران خبرآنلاین در این خصوص معتقدند

یکی از کاربران که نام خود را عنوان نکرده، نوشته است: «دقیقا مشاوران مسکن با تبانی و دادن پول به بعضی از سایت‌ها و روزنامه‌ها نسبت به بازار گرمی مسکن باعث شده که بدون این‌که خریداری برای مسکن وجود داشته باشد، قیمت را طی چند ماه به بالای 30 تا 50 درصد افزایش بدهند و این یعنی اقتصاد پوچ و بی‌منطق.»

یکی دیگر از کاربران تصریح کرده است: «ذهن‌ها رو منحرف نکنید. در این‌که مشاورین املاک از اوضاع فعلی سوءاستفاده می‌کنند، شکی نیست، ولی سرمنشا خرابه که می‌خواد کوتاهی و کاستی‌ها و کم‌کاری‌های خود را گردن مردم بیاندازه.»

یکی از کاربران متذکر شده است: «واسطه‌گری در ایران عامل افزایش بی‌رویه کلیه اجناس است. اختلاف قیمت زیاد میوه و تره‌بار در میدان و مغازه این مطلب را ثابت می‌کند.»

یکی از کاربران عنوان کرده است: «به خدا زبان آدم قاصره از بیان نقش این دلال‌ها. اینا مردم رو بدبخت كردن. كاری كردن كه دیگه آرزوی خانه‌دار شدن به دلمان بماند. تو همین اردیبهشت شما ببین چقدر قیمت‌ها بالا رفته؛ بدون هیچ حساب و كتاب و توضیحی.»

«حمید» کاربر دیگری نوشته است: «آخه یک مشاور مگه چقدر در میاره که پول کلان بده روزنامه‌ها. به‌نظرم هجوم مردمه که قیمت رو بالا می‌بره و البته جو روانی و نبود قوانین مناسب برای بخش مسکن.»

«شهرام» تصریح کرده است: «در صورت رکود، مشاورین مسکن بیش از همه آسیب می‌بینند. من چنین چیزی را قبول ندارم، مسکن شخصی است و قیمت‌ها بر اساس سلیقه مالکان تنظیم می‌شود.»

«ناصر» یادآور شده است: «چرا خودمون رو گول می‌زنیم. همه می‌دونند مشکل واقعی پول‌های سرگردان مردم هست. مگر ماجرای صف‌های کیلومتری دلار رو با وجود افزایش وحشتناک آن فراموش کردید یا سکه و ... همون مردم دوباره با پول‌های سرگردان وارد بازار مسکن شده‌اند.»
 
https://akhbarbank.com/vdcgny93.ak9zu4prra.html
مشاهده نظر مخاطبان
Netherlands
بهترين راه حل برايه جمع كردن پول سرکردان . سود بانکی بالا ببرید .(بلایه ۲۰ در صد). متشکرم .
تازه ترین اخبار