۰
يکشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳

رکود بازار طلا در چند سال اخیر بی‌سابقه است

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه گفت: به دلیل گرانی‌های اخیر رکود شدیدی در بازار طلا داریم که طی چند سال اخیر بی‌سابقه است.
مجتبی فیروزی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به آخرین وضعیت بازار طلا و سکه در کرمانشاه، اظهار کرد: اکنون پایه خرید طلا گرمی 187 هزار و 500 تومان است و مردم با چنین قیمتی برای خرید طلا مراجعه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: این امر باعث شده هیچکس در بازار طلافروشان نباشد و رکودی شدید در بازار ایجاد شود که طی چند سال اخیر بی‌سابقه است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در سال‌های قبل مواقعی داشتیم که رکود یک هفته یا بیشتر طول کشیده، اما اکنون از زمان شروع گرانی قیمت‌ها تاکنون در بازار فروش چندانی نداریم.

فیروزی تاکید کرد: طلافروشان امتناعی از فروش طلا به دلیل اینکه مجبور باشند جنس جدید را با قیمت بالاتر بخرند ندارند، اما مشتری برای خرید طلا وجود ندارد.

به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه، با ادامه این وضعیت بسیاری از طلافروشی‌ها تعطیل خواهند شد، چون هیچ درآمد و سودی ندارند.

وی معتقد است، تا زمانی که قیمت‌ها پایین نیاید وضعیت بازار به همین شکل است و قیمت طلا نیز صرفا به نرخ ارز بستگی دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهرفروشان کرمانشاه با اشاره به اینکه نرخ جهانی طلا حدود یک سال است که تغییر چشمگیری نداشته، تصریح کرد: گرانی طلا در کشور ما ناشی از بالا رفتن قیمت دلار است.

فیروزی خاطرنشان کرد: تنها راه ارزان شدن طلا این است که دولت بتواند قیمت دلار را در بازار آزاد هم پایین بیاورد که این کار هنوز انجام نشده است.
 
https://akhbarbank.com/vdcaoani.49nwa15kk4.html
تازه ترین اخبار