طلب ۱۲۰۰ هزار میلیاردی جاری و غیرجاری بانک ها

5 خرداد 1397 ساعت 11:09

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به طلب ۱۲۰۰ هزار میلیارد توانی جاری و غیرجاری بانک ها تا پایان ۹۶ گفت: با توجه به عدم افزایش سرمایه بانکها توسط دولت،بازگشت معوقات، قدرت نقدینگی و تسهیلات دهی بانک ها را بیشتر می کند.


به گزارش اخبار بانک، رحیم زارع با اشاره به معوقات کلان بانکی برخی افراد به خانه ملت گفت: تا پایان سال 96 مطالبات غیرجاری بانک ها 130 هزار میلیارد تومان و مطالبات جاری 1070 هزار میلیارد تومان بوده و در ستاد تدابیر ویژه اقتصادی کمیته ای فرادستگاهی متشکل از بانک مرکزی، دادسرای جرایم پولی و بانکی، دادستانی، دیوان محاسبات، سازمان ثبت املاک و اسناد، وزارت اطلاعات و وزارت اقتصاد برای رسیدگی به مطالبات عمده تشکیل شده و بدهکاران را به قوه قضاییه معرفی می کند.

وی با اشاره به اینکه محوریت این کمیته با بانک مرکزی است، ادامه داد: بانک مرکزی تاکنون تعدادی از افرادی که تسهیلات گرفته و مطالبات عمده بر گردن آنها است را معرفی کرده که در دست بررسی است. کمیسیون اقتصادی برای وصول این مطالبات همراه با وزارت اقتصاد و بانک مرکزی اقداماتی انجام می دهد که در این باره بانک مرکزی تاکنون خوب عمل کرده و برخی از بدهکاران عمده را معرفی کرده است. قوه قضاییه نیز پرونده این افراد را در اولویت قرار داده و به آن رسیدگی می کند که نتیجه آن بازگشت سرمایه به بانک ها است.

زارع با بیان اینکه بازگشت این معوقات می تواند سبب رونق فضا کسب و کار شود، تصریح کرد: با بازگشت معوقات قدرت نقدینگی و تسهیلات دهی بانک ها بیشتر شده و با توجه به اینکه دولت سرمایه بانک ها را افزایش نمی دهد می توانند با این افزایش نقدینگی راحت تر به حوزه تولید ملی و داخلی کمک کنند.
 


کد مطلب: 60861

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/60861/طلب-۱۲۰۰-هزار-میلیاردی-جاری-غیرجاری-بانک

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com