۰
پنجشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۶

خودرو‌های خاص و گران قیمت در تهران (۲)

خودرو‌های خاص و گران قیمت در تهران (۲)
سایت فرادید: از سازندگان مختلفی با تاریخ و بازار و قیمت‌هایی عجیب به ایران آمده و سودای خودنمایی و دلبری دارند. به آنها لقب سلاطین خیابان‌های پایتخت را داده‌اند چرا که معمولا کم‌نظیر و خاص بوده و تعداد زیادی از آنها در سطح شهر تردد ندارند. 30 اتومبیل گزارش فرادید همگی از گران‌ترین نمونه‌های موجود در ایران هستند و جزو لوکس‌ترین خودروهای حاضر در بازار تهران که علاوه بر عملکرد فنی بالا از قیمت‌های عجیبی هم برخوردارند و در نمونه‌های پلاک ملی یا گذر موقت در روزهای اخیر بارها در سطح شهر رهگذران را شوکه کرده‌اند.

به گزارش فرادید، لوکس بودن معیاری است که در ایران راجع به آن خلط مبحث شده و به واسطه اختلاف گسترده قیمت خودرو در ایران و کشورهای همسایه، مفهومی که از اتومبیل لوکس در ذهن عامه مردم وجود دارد فارغ از واقعیت‌های جهانی است. بر این مبنا کمتر کسی وجود دارد که امارات یا ترکیه خودرویی مثل رنو، هیوندای، تویوتا، لکسوس و کیا را یک اتومبیل لوکس به معنای دقیق کلمه بداند. در ایران اما اقسامی از ساخته‌های این چند برند با داشتن برخی تجهیزات که در اتومبیل‌های تولید داخل کمتر یافت می‌شوند، زمینه یک انحراف را به وجود آورده‌اند.

اینجا در یک بخش اول گزارش جذاب به سراغ 16خودروی لوکس واقعی می‌رویم که در خیابان‌های پایتخت جولان می‌دهند و تعداد بسیار انگشت‌شماری از ساکنان پایتخت قادر به خریداری آنها هستند. مالکان این خودروها که به نوعی سلاطین سرعت و ثروت در خیابان‌های تهران هستند بعضا با نام ریچ‌کیدز، مایه‌دار و اسامی مشابه شناخته می‌شوند ولی بهترین توصیف برای آنها لفظ عشق ماشین است.

پورشه پانامرا 4اس منصوری
خودروهای خاص و گران قیمت در تهران (2)
این سدان4درب فست‌بک آلمانی که علاوه بر کیت ظاهری از تغییرات فنی تیونر مشهور ایرانی یعنی کوروش منصوری هم سود می‌برد، با قیمتی بالغ بر 1.5میلیارد تومان ازموتوری توربو با حجم 4800سی‌سی سود می‌برد که قدرتی بیش از 450 اسب را تحویل راننده داده ضمن اینکه بهترین فضای ممکن را به لحاظ راحتی و زیبایی در اختیار 4سرنشین خود قرار می‌دهد. جالب است بدانید که مصرف سوخت موتور این هیولا در شهر بیش از 16 لیتر در هر صد کیلومتر است.
ب.ام.و 650 پریور دیزاین
خودروهای خاص و گران قیمت در تهران (2)
یک کوپه اسپورت لوکس 1.2 میلیاردی 4درب که توسط یک تیونر برجسته آلمانی ارتقا یافته و علاوه بر ظاهر در بخش موتور و تعلیق هم با اصلاحاتی مواجه شده است. سری6 که ساخته و پرداخته دستان هنرمند طراح ایرانی ب.ام.و یعنی نادر فقیه‌زاده است، از موتوری 8سیلندر، 4.4 لیتری و 410 اسبی برخوردار است که شتابی بالا را عاید مالکان این محصول متفاوت و جذاب می‌کند. 650 در نمونه‌های کارکرده هم‌اینک حدود 1میلیارد تومان قیمت دارد.
فراری کالیفرنیا توربو
خودروهای خاص و گران قیمت در تهران (2)
به لطف موتور توربو و 8سیلندر فراری، این کوپه سبک وزن و 2نفره ایتالیایی با داشتن 560 اسب بخار قدرت و 755 نیوتن‌متر گشتاور قادر است در زمینه سرعت سرنشینان خود را به مرز جنون برساند! بهای این کالیفرنیای 4چرخ بیش از 2 میلیارد تومان بوده که در صورت نصب پلاک ملی قیمتش به بیش از 8 میلیارد تومان خواهد رسید.
جگوار اف-پیس 2017
خودروهای خاص و گران قیمت در تهران (2)
یک اس‌یووی اصیل انگلیسی که بیش از آنکه جادار و آفرودر باشد یک نمونه اسپورت و قدبلند با هدف رقابت با پورشه ماکان بوده و از قیمتی 2میلیارد تومانی برخوردار است. اف-پیس که توانسته موفقیت مناسبی را در بازارهای جهانی عاید جگوار نماید با داشتن یک موتور3لیتری 6سیلندر سوپرشارژردار 380 اسبی از جمله سریع‌ترین اس‌یووی‌های موجود در کشور است که کمتر از آن نامی برده شده است. اف-پیس قرار بود به کشور وارد شود اما ابلاغ قوانین جدید واردات خودرو ورود انبوه این محصول انگلیسی را ممنوع کرد.
کادیلاک اسکالاد پلاتینیوم 2016
خودروهای خاص و گران قیمت در تهران (2)
حدود 2سالی می‌شود که در پایتخت جولان می‌دهد و یکی از نمادهای ثروت در بین کاربران فضای مجازی است. تصویری که نخسیتن بار از این خودرو منتشر شد، اسکالاد را در کنار خانه‌ای مجلل و یک مرد جوان شیک پوش که گویا مستخدم خانه بود! نشان می‌دهد. موتور حجیم 6200سی‌سی و8سیلندر اسکالاد از جمله دلایل جلب توجه این محصول آمریکایی است که گفته می شود قیمتی 2 میلیارد تومان دارد. کادیلاک از جمله محبوب‌ترین برندهای صنعت خودرو بین ایرانیان است که در سال‌های دهه50 در ایران تولید می‌شد.
ب.ام.و آی8 هفت رنگ
خودروهای خاص و گران قیمت در تهران (2)
یک خودروی اسپورت پاک آلمانی که به مدد یک کاور بدنه که هفت رنگ است و در مقابل شعاع نور ظاهر جذابی به خود می‌گیرد. این کوپه هیبریدی که بهایی 1.5میلیاردی دارد از موتوری الکتریکی در کنار یک پیشرانه 4سیلندر توربو سود برده و با داشتن 362 اسب بخار قدرت، ضمن مصرف سوخت کمتر از 3 لیتر از شتاب حیرت‌انگیزی برخوردار است. بهای نمونه‌های کم کارکرد آی8 حدود 1.5 میلیارد تومان است.
رنجروور ولار
خودروهای خاص و گران قیمت در تهران (2)
به تازگی وارد بازار های جهانی شده و به همراه دیگر برادرانش یعنی اتوبیوگرافی و ایووک چند بار در سطح شهر دیده شده است. ولار که امسال جایزه زیباترین طراحی سال جهان را برای مهندس مشهور انگلیسی مارتین مک گاورن به ارمغان آورد از بهایی 2 میلیاردی د رتهران برخوردار بوده و جزو خاص‌ترین شاسی‌بلندهای بازار است که کیفیت ساخت بالا، موتور نیرومند و توان آفرودی وحشتناکی دارد. راستی ولار چیزی نزدیک به 5متر طول و 2200کیلوگرم وزن دارد.
پورشه 911 توربو اس
خودروهای خاص و گران قیمت در تهران (2)
قبلا هم این اتومبیل را معرفی کردیم. یک کوپه وحشی و صرفا اسپورت است که با قیمتی 3 میلیارد تومانی در کمتر از 3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت رسیده و تا 330 کیلومتر در ساعت هم سرعت می‌گیرد. قناری آلمانی که قبلا در یکی از گالری‌های مشهور پایتخت جا خوش کرده بود محصول سال 2015 بوده و بارها در سطح شهر در حال تاخت و تاز دیده شده است. موتور این خودرو بیش از 500اسب بخار قدرت دارد و با حجم 3800سی‌سی یک نمونه 8سیلندر توربو است.
https://akhbarbank.com/vdccm4qe.2bqxi8laa2.html
تازه ترین اخبار