۱
۲
پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۰

فعالان بازار بورس منتظر شرایط جدید

بورس تهران بعد از مدت ها تداوم در افت قیمت سهم ها در این هفته شاهد رشد قیمت ها بود به طوری که شاخص کل توانست بار دیگر کانال ۹۴ هزار واحدی را باز پس گیرد و تا ابتدای کانال ۹۵ هزار تایی پیش رود.
فعالان بازار بورس منتظر شرایط جدید
به گزارش اخبار بانک، بورس تهران بعد از مدت ها رکود و تداوم کاهش قیمت ها در این هفته شاهد رشد قیمت سهام بود؛ هر چند که معاملات سهام زیر سایه تردید و ریسک های موجود در بازار انجام می‌شد.

خروج یک کشور از تفاهم برجام در مجموع نمی‌تواند خبر خوبی برای فعالان بازار سرمایه باشد اما خروج آمریکا از برجام باعث شد تکلیف سرمایه گذاران بورسی مشخص شود و آن‌ها بتوانند بهتر ریسک های بازار را پیش بینی کنند. از این دیدگاه می توان گفت کاهش ابهام در این مورد خاص توانست معاملات بازار سهام ایران را تا حدی از رکود خارج کند.

البته تصمیمات در دیگر بازار ها در ایران برای معامله گران بورسی مهم است. در نتیجه تصمیمات دربازار پول و مقدار سود سپرده‌های بانکی و همچنین تحرکات بازار طلا و ارز نیز به نوبه خود در نوع نگرش و معاملات در بازار سرمایه کشور در این هفته تاثیر گذار بود.

در طی پنج روز کاری بورس تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس تهران در این هفته ۱۲۴۹ واحد رشد کرد و از تراز ۹۳ هزار و ۶۹۱ واحدی تا ۹۴ هزار و ۹۴۰ بالا رفت.

همچنین در پنج روز کاری اخیر شاخص آزاد شناور با افزایش ۱۷۹۷ واحد رشد تا رقم ۹۹ هزار و ۵۸۹ واحد رشد کرد.

شاخص بازار اول نیز با رشد ۹۱۷ واحدی مواجه شد و توانست بعد از مدتی شاهد ورود به تراز ۶۷ هزار واحدی باشد. این شاخص در آخرین روز کاری بورس تهران تا عدد ۶۷ هزار و ۶۱۴ واحدی رشد کرد.

در عین حال شاخص بازار دوم ۲۵۰۲ واحد رشد کرد و به رقم ۲۰۱۲۵۶ واحدی رسید و شاخص صنعت نیز با رشد ۱۱۷۳ مواجه شد.
منبع:ایسنا
 
https://akhbarbank.com/vdceop8p.jh87ei9bbj.html
مشاهده نظر مخاطبان
فیضی
Iran, Islamic Republic of
البته بنظر من بازار همچنان دچار تردید و بلاتکلیفی است و نوسان اینگونه شاخص در پی مسائل پر التهاب اخیر پشتوانه بنیادی ندارد.
حسینی ورکی
Iran, Islamic Republic of
شاخص تا ۲۰اردیبهشت هر روز منفی بود اونوقت که امریکا از برجام خارج شد و قراردادهای بزرگ با خبر خروج احتمالی شرکتهای بین المللی به خطر افتادن شاخص مثبت شد هر کی ندونه انگار بعلت حضور امریکا در برجام و وجود قراردادهای بین المللی شاخص بورس ما منفی میشده.
معلوم نیست تا کی باید دنبال رو اقتصاد دستوری باشیم.هر وقت دلار دستوری ۴۲۰۰ تومنی قابل باور شد شاخص مثبت هم در این اوضاع قابل باور میشه!!!
تازه ترین اخبار