۰
۹
رییس کل بانک مرکزی گفت: موسسان و سهامداران موسسات غیرمجاز با در دست داشتن منابع مالی عظیم، فضای رسانه‌ای و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دادند و بانک مرکزی را به نقطه عطف تخریب‌های خود تبدیل کردند.
به گزارش اخبار بانک به نقل از روابط‌عمومی بانک مرکزی، ولی اله سیف با اشاره به اهمیت همراهی و مشارکت افکار عمومی در پبشبرد اهداف سازمان ها  و نقش روابط عمومی در این حوزه عنوان کرد: روابط عمومی در تشریح اهداف، سیاست ها و برنامه‌های سازمان به زبان ساده و قابل درک برای تمام اقشار جامعه نقش مهم و غیرقابل انکاری دارد و از طریق برقراری تعامل بین سازمان و جامعه و تسهیل روابط دو طرف، کمک موثری به تامین منافع هر دو گروه می‌کند.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: روابط عمومی بانک مرکزی به دلیل نوع نگاه جامعه به این نهاد و انتظارات مردم از آن، در نظام اقتصادی کشور، وظیفه سنگینی بر عهده دارد و با توجه به تنوع عملکرد و طیف متنوع فعالیت های سازمان، کار بسیار سختی در انتقال اطلاعات به ذی‌نفعان آن در جامعه دارد و باید با دانشی بیش از تخصص حرفه روابط عمومی توانایی تبیین تصمیمات اقتصادی، نظارتی، ارزی و پولی بانک مرکزی را برای آحاد جامعه داشته باشد.

وی تصریح کرد: در سال های اخیر، نگاه تخصصی در روابط عمومی بانک وجود داشته و این حوزه با انسجام لازم، رئیس کل و اعضای هیئت عامل بانک را با نگاه کارشناسی و تعامل مثبت با رسانه ها پشتیبانی کرده است.

به گفته سیف این همراهی و پشتیبانی سرمایه ای ارزشمند است که اگر وجود نداشته باشد، مدیر ارشد سازمان را در پیشبرد برنامه ها و سیاست های خود، متزلزل خواهد کرد.

سیف با اشاره به بحران موسسات غیرمجاز در سال های گذشته و آثار آن بر افکار عمومی گفت: موسسان و سهامداران موسسات غیرمجاز با در دست داشتن منابع مالی عظیم، فضای رسانه‌ای کشور و افکار عمومی جامعه را تحت تاثیر قرار دادند و بانک مرکزی را به نقطه عطف انتقادات و تخریب‌های خود برای دستیابی به منافع تبدیل کردند. در این فضا روابط عمومی بانک مرکزی وظیفه سنگینی برای تنویر افکار عمومی و اتخاذ راهکارهای مناسب برای تشریح ابعاد ماجرا بر عهده داشت که خوشبختانه تا حدود زیادی هم از ایفای این نقش خطیر و مسئولیت سنگین برآمد.

رئیس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که در طول دوره خدمت بیشترین اثربخشی را در خدمت رسانی داشته باشیم و بدون توجه به فشارها و تخریب ها در راستای اعتلای جامعه و زدودن نابسامانی هایی که به وضعیت اقتصادی مردم خدشه و آسیب وارد می‌کنند، تلاش کنیم و همراهی و تلاش روابط‌عمومی می‌تواند در رسیدن به این هدف موثر باشد.

در این نشست که در آستانه 27 اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و با حضور مدیر، معاونان و روسای دوایر روابط عمومی بانک مرکزی تشکیل شد، محمدعلی کریمی مدیر روابط عمومی گفت: در دنیای امروز با تعامل مناسب با ذی نفعان، چه مدیران و کارکنان سازمان و چه افکار عمومی و مخاطبان میلیونی، می توان نسبت به طرح و حل مسائل از طریق فضای رسانه ای و گفت و گوی شفاف و صادقانه، اقدام کرد.

وی افزود: در سال های اخیر کوشیده ایم با مشارکت و همکاری همه مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی شبکه بانکی، به سرمایه ارتباطی نظام بانکی در منظر افکار عمومی اضافه کنیم و امیدواریم بتوانیم جایگاه حوزه ارتباطی و اطلاع رسانی را در نظام پولی و مالی کشور ارتقا دهیم.
https://akhbarbank.com/vdccseqe.2bqxx8laa2.html
مشاهده نظر مخاطبان
Canada
با سلام و تشکر از اخبار بانک در انعکاس نظرات مردم
... آقای سیف اینو عنوان نمیکنن که در ماجرای موسسات تمام هزینه ها و ضرر و زیانها از جیب مردم پرداخت شده و آنچه که برای مسئولین اهمیت نداشت مردم و سپرده گذار بوده سهامداران و صاحبان موسسات که همه پولها را جمع کرده اند شاید از خدا خواسته الان پول و منابع مردم را باز نمیگردانند و آزادانه میچرخند و به ریش مردم بینوا میخندن چطور مسولین بانک مرکزی اینرا نمیبینن در حالیکه همه اینها با تابلو تحت نظارت بانک مرکزی از مردم سپرده جمع کرده اند به خداوتدی خدا الان دفترچه های سپرده ما و گواهی سپرده ما با مهر تحت نظارت بانک مرکزی است و اگر بانک مرکزی میگوید ما خبر نداشتبم دست روی قرآن مبگذاربم دروغ میگوبند چرا که همین الان هم نامه ایی از دایره نظارت بر موسسات هست که به تاریخ شهربور 96 صادر شده و ابلاغ شده به تمام بانکها و موسسات که ارائه خدمات به موسسه آرمان وحدت بلامانع است .... اینها یعنی چی مگر خود موسسه وحدت توافق ادغام با توسعه را امضا نکرده بود . مگر تابلوهای موسسه وحدت با مجوز پلیس امنبت و با اطلاع بانک مرکزی قبل از انتخابات به موسسه توسعه تغییر نیافت ... چی شد همه ابنها دروغهای مسئولین و عدم نظارتشان بر این موسسات کمتر از سهامدراان و مسولین موسسات نیست و بیچاره مردم ... بدانید و آگاه باشید که آه این مردم بینوا همه شما را خواهد گرفت
احسانی
Iran, Islamic Republic of
جناب سیف اگر شما اصل پول سپرده گذار بدبخت را بدی ما هم حامی شماییم نه اینکه من بذبخت 100تومن افضل داشتم 87 دادن .بعد توقع داری بزات دعا کنیم که 5ماه پولمان بلاتگلیف 12تومن خورده شده است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقای سیف مگه سپرده گذاران این موسسات جز این مردم این مملکت نیستن به خدا هیچ کدام از این مدیران موسسات چیزی متضرزر نشدن فقط این سپرده گذراها هستن بیشترین آسیب دیدن
خواهشن به فکر مردم باشید مردم را بازیچه دست سیاست بازی خود نکنید
مالباخته ارمان وحدت
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا یکی باید حرف سپرده گذار رو بفهمه که نیست گوش شنوا مگه مردم بیچاره چه گناهی کردم که به این دولت اعتماد کردن پول ما یکسال و اندی خدمت شما مونده تبرم بیداد میکنه سپرده ما افت نصفی کرده هیچ در بساط نیس چرا برا شما مهم نیس مگه میشه هشت نه سال موسسه بود و زیر نظر بانک مرکزی و یک شبه غیر قانونی و برای بانک مرکزی ناشناس دعوای شما ها رو مردم نباید زجرش بکشن رحم کنید خدا بهتون رحم کند سپرده همه موسسه های غیر مجاز چهار برابر شده چه از دلار و چه از املاک با این تحریم هم هواپیماهاشون بی قیمت ظلم نکنید مردمم کشش دارن
محمد
Iran, Islamic Republic of
من به اعتماد مجوز رسمی بانک مرکزی در موسسه کاسپین سپرده گذاری کردم و الان 2 ساله سرمایه زندگی من در این موسسه کاسپین بلوکه شده ... این فضا سازیه ؟؟؟
80 درصد نمایندگان مجلس تخلف بانک مرکزی را در مورد اعطای مجوز به موسسه کاسپین را مشهود دانستند ... آیا این هم فضا سازیه؟؟
اگر سرمایه زندگی خود شمارو هم با مجوز رسمی بانک مرکزی 2 سال بلوکه می کردند همین حرف رو میزدی؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
با عرض ادب به همه عزیزانی که مثل من صداشون فقط به خودشون و خداشون میرسه . . آقای سیف کسی از خدمت رسانی و اثر بخشی سخن میگه که کارنامش درخشان و روشن و آشکار باشه نه که شما . باید چقدر از همراهی و مشارکت و صداقت افکار عمومی و به قول جنابعالی که سرمایه ارزشمندی است اینقدر سوء استفاده بشه ، و هرچیزی رو که برای بازی سیاسی و تخریب حذب و جناح مقابلتون شروع میکنید از جیب مردم بی دفاع مظلوم مایع میذارید و مردم عادی رو سپر بلای خود میکنید . اینو بدونید که روز پاسخ دادن به این مشکلات که برای مردم درست کردی دیر نیست و بزودی دامنگیرت خواهد شد .
افضل توس
Iran, Islamic Republic of
از یک سال پیش همه بانکها دارن سود 20% میدن بعد سپرده های مردم را با سود 15% حساب کردن. سپرده های مردم باید طبق آخرین مانده موجودی حساب در مرداد ماه 96 پرداخت بشه و اگر دارایی موسسات کسری داشته باشه سهامداران موسسات باید جواب گو باشند
افضل توس
Iran, Islamic Republic of
سرمایه آقای سیف ریس بانک مرکزی هم باید بلوکه بشه تا حال روز سپرده گذار ها که بیش از یک سال سپرده هاشون بلوکه شده رو درک کنه تا مسولیت شناس با وجدان کار کنه
مال باخته بدبخت
Iran, Islamic Republic of
از یک سال پیش همه بانکها دارن سود 20% میدن بعد سپرده های مردم را با سود 15% حساب کردن. سپرده های مردم باید طبق آخرین مانده موجودی حساب در مرداد ماه 96 پرداخت بشه من بدبخت 100تومن داشتم 87 گرفتم 5ماه هم که ریالی ندادن و اگر دارایی موسسات کسری داشته باشه سهامداران موسسات باید جواب گو باشند
تازه ترین اخبار