۱
دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۲۹

محاسبه سکه و طلا با دلار معامله شده در پستوها

هم اکنون و در بازار تعیین قیمت طلا و سکه با همان نرخ های دلار در پستوها انجام می شود!
محاسبه سکه و طلا با دلار معامله شده در پستوها
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، رییس کل بانک مرکزی در حالی از معاملات دلار 7 هزارتومانی در پستوها صحبت می کند که معاملات طلا و سکه با همین قیمت پستو ها تعیین می شود.

رییس کل بانک مرکزی روز گذشته در جلسه غیر علنی مجلس و در حضور نمایندگان به نوعی وجود دلار با نرخ 6 هزار و 800 تومان و 7 هزار تومان را انکار کرد.

وی اعلام کرده بود این نرخ های دلار با قیمت های بالا تنها در پستوها بصورت قاچاق انجام می شود و اثری در بازار ندارد.

حال این سوال مطرح می شود که با توجه به اینکه دلار تک نرخی شده و 4 هزار و 200 تومان تعیین شده است بر چه اساس بانک مرکزی قیمت سکه های پیش فروش را به این نرخ تعیین نمی کند؟

هم اکنون نرخ طلا و سکه بهار آزادی در معاملات روزانه که شاید به چندین میلیارد تومان نیز برسد با دلار 4 هزار و 200 تومانی انجام نشده و با دلار بالای 6 هزار و 500 تومان تعیین می شود.

همین موضوع دلار 6 هزار و 500 تومانی برای بسیاری دیگر از کالاها و بازار ایجاد شده و فروشندگان نیز بر اساس همین دلار نرخ بالا قیمت اجناس را بالا می برند.

به عبارت دیگر دلار معامله شده در پستو ها آنقدرها هم که رییس کل بانک مرکزی اعلام می کند بی ارزش نبوده و اساس کار قیمت گذاری بسیاری از کالا ها با همین نرخ دلار صورت می گیرد.

خوب است رییس کل بانک مرکزی چشم خود را بر روی حقایق نبندد و با پذیرش و قبول نرخ دلار بازار آزاد که متاسفانه بسیار تاثیرگذار است سعی در حل مشکلات و تامین ارز با نرخ 4 هزار و 200 تومانی برای قیمت گذاری تمام کالا ها کند.
https://akhbarbank.com/vdciwwaq.t1aup2bcct.html
تازه ترین اخبار