۰
رولزرویس «کولینان»؛ الماس سیاه خودرو‌های شاسی بلند
روزنامه هفت صبح : سرانجام پس از انتظاری طولانی، شرکت انگلیسی رولزرویس به طور رسمی از نخستین اس یو وی تاریخ خود و همین طور گران ترین اس یو وی فوق لوکس جهان رونمایی کرد. کولینان که نام این خودروی جذاب است، از بزرگترین الماسی که تاکنون کشف شده و هم اکنون جزئی از جواهرات سلطنتی بریتانیا است به عاریت گرفته شده و ارزش های شاسی بلند رولزرویس را نشان می دهد.

عصر جدید آقای لیموزین ساز
سازنده بریتانیایی، کولینان را خودرویی همه جا رو توصیف کرده که برای اولین بار ایده سفر آفرود لوکس را به واقعیت تبدیل کرده است اس یووی رولزرویس ثروتمندانی را هدف قرار داده که خواهان یک اس یووی سوپرلوکس قدرتمند و کاربردی هستند. کولینان که در مدل پاپه 325 هزار دلار قیمت داشته 5.34 متر طول، 2.16 متر عرض و 1.83 متر ارتفاع دارد و در حالی که فاصله محوری آن برابر با 3.29 متر است این در حالی است که وزن این اس یووی بریتانیایی به رقم فوق العاده 2660 کیلوگرم رسیده که حتی از بنتلی بنتایگا هم بیشتر است. البته باید توجه داشت که بنتایگا 20 سانتیمتر کوتاه تر و 16 سانتیمتر باریک تر از کولینان است.
عصر جدید آقای لیموزین ساز
لازم به یادآوری است که در صندوق بار کولینان فضایی معادل 560 لیتر وجود خواهد داشت که با خواباندن صندلی های عقب این عدد به 1930 لیتر افزایش پیدا می کند. در زیر کاپوت کولینان یک پیشرانه نام آشنای 6750 سی سی 12 سیلندر و دو توربو قرار گرفته که 570 اسب بخار قدرت و 50 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و این نیرو توسط یک سیستم چهارچرخ محرک کاملا جدید به هر چهار چرخ انتقال پیدا می کند.
عصر جدید آقای لیموزین ساز
کولینان 10 ویژگی جالبی دارد که این محصول انگلیسی را از رقبای خود متمایز می کند:
1. به منظور سهولت در سوار شدن، ارتفاع کولینان هنگام ورود سرنشینان به صورت خودکار چهار سانتیمتر پایین می آید.
2. رولزرویس برای اولین بار در بخش عقبی کولینان در هاچ بک خاصی را ارائه کرده که آن را «The Clasp» نامیده است. این در خاص که به منظور ایجاد فضای بیشتر برای سرنشینان طراحی شده است، به صورت دوتکه بوده و در قسمت پایینی آن امکان نصب دو صندلی مخصوص پیکنیک وجود دارد. این در با لمس یک دکمه روی سوئیچ خودرو باز و بسته می شود.
عصر جدید آقای لیموزین ساز
3. بهترین جای کولینان صندلی های عقب آن است که در دو ترکیب مختلف ارائه می شود. ترکیب اول به صورت یک صندلی نیمکت مانند است که امکان نشستن سه سرنشین را فراهم می کند. نوع دوم اما دو صندلی شخصی و جداگانه فوق لوکس است که در میان آنها یک کنسول مرکزی بزرگ قرار می گیرد. در این کنسول مکانی برای قرار گیری جام های نوشیدنی و همینطور یک یخچال تعبیه شده است.
4. یکی از ویژگی های برجسته کولینان نیز وجود یک پارتیشن شیشه ای است که کابین را از قسمت بار جدا می کند. این ویژگی علاوه بر اینکه موجب سکوت بیشتر کابین میشود. همچنین باعث می گردد که حتی زمانی که در قسمت بار باز است، دمای مطلوب کابین حفظ گردد.
5. راننده کولینان علاوه بر صندلی نرم و ارگونومیک که به سیستم گرمکن و سردکن مجهز است از جدیدترین نسل صفحه آمپر دیجیتالی رولزرویس بهره می برد در حالی که در میانه داشبورد نیز نمایشگر سیستم اطلاعاتی سرگرمی نصب شده است. امکان کنترل این سیستم از طریق کنترلر دواری با نماد روح خلسه هم وجود دارد که در کنسول مرکزی تعبیه شده است. غربیلک فرمان کولینان نیز ضخیم تر و کوچکتر از سایر محصولات رولزرویس به نظر می رسد.
عصر جدید آقای لیموزین ساز
6. رولز رویس برای اولین اس یووی خود مجموعه کاملی از سیستم ها و تکنولوژی های ایمنی و کمک راننده را در نظر گرفته تا کولینان در نوع خود به تکنولوژیک ترین خودروی دنیا تبدیل گردد؛ بنابراین در این اس یووی فوق لوکس تجهیزاتی چون سیستم دید در شب، سیستم دید پانورامیک اطراف با چهار دوربین، هشدار برخورد جلو، هشدار خروج از خط، سیستم حفظ حرکت میان خطوط، سیستم تشخیص عابر پیاده و حیوانات، کروز کنترل فعال و رینگ و لاستیک 22 اینچی به صورت استاندارد ارائه شده اند.
7. کولینان پس از نسل جدید فانتوم، دومین محصول رولزرویس محسوب می شود که روی پلتفرم آلومینیومی جدید این شرکت به نام «معماری لوکس» ساخته شده است.
عصر جدید آقای لیموزین ساز
8. حداکثر سرعت کولینان به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده در حالی که مصرف سوخت آن نیز چیزی در حدود 15 لیتر در هر صد کیلومتر است. برای ارائه نهایت راحتی و آرامش سواری، کولینان به سیستم تعلیق بادی خودتنظیم پیشرفته ای با نام «سواری فرش جادویی» مجهز شده است که برای سازگاری با مسیر، در هر ثانیه میلیون ها محاسبه انجام می دهد.
9. کولینان از سیستم تنظیم فعال کمک فنرها هم سود می برد که هنگام رانندگی در مسیرهای آفرود، زمانی که تشخیص دهد هر کدام از چرخ ها کشش خود را از دست داده اند، با استفاده از یک کمپرسور هوا، آن را پایین می آورد تا اطمینان حاصل ش ود که تمامی و چرخ ها با زمین تماس دارند.
عصر جدید آقای لیموزین ساز
10. سیستم چهارچرخ محرک جدید کولینان نیز به دکمه ای به نام «همه جا» مجهز است که راننده را قادر می سازد تا بتواند از تمامی 850 نیوتن متر گشتاور پیشرانه استفاده کند. این ویژگی ماشین را قادر می سازد که به راحتی در هر مسیری مانند شنزار، چمن خیس، گل و لای یا ماسه و در آبهایی با عمق تیم متر به راحتی حرکت کند.
https://akhbarbank.com/vdch-mn-.23nvzdftt2.html
تازه ترین اخبار