۰
۲۰
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۳

جزییات نشست نمایندگان سران قوا در باره موسسات مالی

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با تشریح آخرین جزییات نشست نمایندگان سران قوا درباره موسسات مالی و اعتباری گفت: نمایندگان سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری در جلسات کمیته های فروش اموال حضور می یابند.
جزییات نشست نمایندگان سران قوا در باره موسسات مالی
به گزارش اخبار بانک به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکیان روز دوشنبه اظهارداشت:مطالبات سپرده گذاران موسسه فرشتگان تا سقف 200 میلیون تومان پرداخت شده است.

وی با یادآوری این که به سپرده گذاران دیگر موسسات مالی و اعتباری تا سقف 100 میلیون تومان پرداخت شده است، افزود: در حال حاضر چهار کمیته برای موسسات البرز، وحدت، آرمان و موسسه کاسپین تشکیل شده که این کمیته ها اموال این موسسات را شناسایی می کنند که در این گروه افرادی متشکل از نماینده دولت، قوه قضاییه، نماینده موسسه و سپرده گذاران حضور دارند.

وی با بیان این که وظیفه این کمیته ها شناسایی اموال برای بازگشت به مابقی مطالبات سپرده گذاران است، ادامه داد: این کمیته وظیفه تبدیل اموال به پول نقد و واریز اعتبارات به حساب موسسه و چگونگی و میزان پرداخت مابقی بدهی سپرده گذاران است.

نماینده مردم تبریز، اسکو، آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با یادآوری این که یکی از ایرادها حضور نداشتن سپرده گذاران در جلسات این کمیته ها است، گفت: در آخرین نشست نمایندگان سه قوه تاکید شد که نمایندگان سپرده گذاران باید در جلسات چهار کمیته حضور یابند، چرا که سپرده گذاران بیش از سایرین دغدغه شناسایی اموال را دارند.

پزشکیان افزود: قوه قضاییه باید با افرادی که موسسات را ایجاد کرده و قصور و تخلفات آنها سبب شده است که تعداد زیادی از مردم با مشکل مواجه شوند، برخورد جدی داشته باشند و حکم لازم را درباره آنها صادر کند.

نماینده تبریز در مجلس دهم با بیان این که در آخرین نشست نمایندگان سران سه قوه روند پیگیری قضایی بررسی شد، ادامه داد: نباید افرادی که مشکلات زیادی برای کشور و مردم ایجاد کرده اند به راحتی تردد داشته باشند و یا اینکه بدون صدور حکمی در زندان باشند.

پیگیری موضوع صاحبان حساب مشترک در جلسه نمایندگان سران قوا
وی اظهار داشت: مقرر شده گزارشی درباره روند پیگیری قضایی، شناسایی اموال و حضور سپرده گذاران در جلسات چهار کمیته به نمایندگان سران سه قوه ارائه شود.

پزشکیان درباره وضعیت صاحبان حساب مشترک افزود: اگر دو نفر یک حساب مشترک داشته باشند باید به هر یک از آنها تا سقف موردنظر پرداخت شود که این موضوع نیز در جلسات آتی نمایندگان سه قوه پیگیری می شود.

وی با بیان این که چهار کمیته به مزایده گذاشته شدن اموال موسسات مالی و اعتباری را بررسی می کنند، ادامه داد: نباید به سرعت اموال به مزایده گذاشته شود، چراکه مزایده سریع اموال سبب خرید ارزان و به دور از واقعیت اموال می شود که ممکن است اموال به پایین ترین قیمت فروخته شود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شده که با سپرده گذاران نشستی برگزار شود تا در صورت امکان اموال به سپرده گذاران واگذار شود و یا این که یک تعاونی ایجاد شود تا اموال به خود سپرده گذاران تعلق بگیرد، لذا مقرر شده پیشنهادات به نمایندگان سه قوه ارائه شود تا پس از ارزیابی مشخص شود که کدام یک از این راه ها به نفع سپرده گذاران بوده و اموال بیشتری به آن ها باز می گردد.

مزایده سریع اموال سبب فروش آن ها به ثمن بخس می شود
وی با بیان این که مزایده سریع اموال سبب فروش آنها به ثمن بخت می شود، افزود: مقرر شده گزارشی درباره اینکه اموال شناسایی شده چند درصد بدهی سپرده گذاران را پوشش می دهد به نمایندگان سه قوه ارائه شود.

پزشکیان با تاکید بر این که با شناسایی اموال سقف سپرده های پرداختی افزایش می یابد، ادامه داد: باید اموالی وجود داشته باشد که بتوان برای آن خط اعتباری باز کرد، همانگونه که تاکنون براساس اموال شناسایی شده خط اعتباری باز شده است.

وی اظهار داشت: سپرده هایی که تاکنون پرداخت شده براساس دارایی های موسسات بوده و اینگونه نیست که بانک مرکزی پول چاپ و به سپرده گذاران پرداخت کرده باشد.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که در نهایت باید بهترین راه برای پرداخت مطالبات سپرده گذاران انتخاب شود، تصریح کرد: به هر میزان که سپرده گذاران برای شناسایی اموال بیشتر کمک کنند طبیعتا مبالغ بیشتری به آنها پرداخت می شود.
https://akhbarbank.com/vdcd5s09.yt0zj6a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
سپرده گذار افضل توس
Iran, Islamic Republic of
جان هر کی دوست دارید اول پول مردم رو بدید بعد همه اموال موسسات مال بانک مرکزی باشه. توی این یک سال ارزش پولمون نصف شده.
Germany
سلام
چرا اسمي از افضل توس آورده نشده ميشه لطفا جواب بديد
احمدرضا موسسه ارمان
Iran, Islamic Republic of
بهترین راه برای رسیدن سپرده گذاران انست که موسسهای یا بانکی که بدهی دیگر موسسات را به عهده گرفته اند اموال را برداشته وبا سپرده گذران تسویه نمایند یا اگر سپرده گذاری خواست در ان موسسه سپرده گذاری کند وبعدا که اموال به فروش رفت با وی تسویه حساب شود راه ی ساده
هاشمي - افضل توس
Iran, Islamic Republic of
بخدار ارزش پولمان در اين يكسال نصف شده بعد هم در اين يكسال سودي به سپرده گذارها نداديد هيچ كلي هم كم مي كنيدو با سود 10 درصد محاسبه مي كنيد!!! آخرش نمي گويد كي پول ما بدبختها را مي خواهيد بدهيد؟ پس چرا از افضل توس صحبت نشده است؟
مال باخته البرز ایرانیان
Iran, Islamic Republic of
باسلام
نمی دانم مسئولین محترم سران سه قوه چرا اینقدر زمان می خرند سال گذشته آقای پزشکیان گفت بهمن ماه با تما سپرده گذاران تصفیه می شود اسفند ماه گفت فروردین و یا اردیبهشت ماه 97 پرداخت انجام می شود حتی زیر نویس تلوزیون هم آمد بعد معاون بانک مرکزی آقای حیدری گفت شش ماهه اول سال 97 بهتره بانک مرکزی خط اعتباری باز کنه تصفیه با سپرده گذاران انجام بده بعد خودش اموال را شناسایی کنه در صورتی که خود بانک مرکزی مسئول بی نظمی و سوء مدیریت است که چرا باید مردم خسارت ببیند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مال باخته البرز ایرانیان
Iran, Islamic Republic of
مگر قرار نشد زیر 200 میلیون خط اعتباری باز بشه چیزی که خود آقای معاون بانک مرکزی وآقای پزشکیان گفت پس چی شد حالا منتظرید اموال شناسایی بشن سوء مدیریت شما بوده مردم باید خسارت ببینند مسلما" نفر عادی نموتونه موسسه تاسیس کنه مشخص است کیه بعد بانک مرکزی میگه مجوز نداره چطور موسسه ای این همه شعبه در سراسر ایران میزنه خط اعتباری باز کنید و پول های مردم را بدید که امیدوارم خیانتی که به مردم کردید را خدا از سر تقصیرات شماها نگذره که مردم را فلج کردید
تقی
Romania
سود این چند سال را از فرشتگانی ها خورده اند لاقل دولت کمک کند اصل پول ما را بدهند .
Iran, Islamic Republic of
حرف تازه اي نيست لامپشتي حركت ميكنند تا ارزش سپرده ما به صفر برسه
Masoud
United States
باسلام چرا درباره ی موسسه افضل توس هیچی نمیگید.یا اموال زیاد داره که نگفتید.یا نمیخوان مشخص کنن.معلوم نیس دارن چیکار میکنن.بانک اینده داره کارشکنی میکنه
Iran, Islamic Republic of
پس افضل توس چه؟؟؟
محمد
United States
کدوم موسساتی زیر۱۰۰میلیون پول دادن .بیایید از نزدیک ببنینید مردم بیچاره شدن شما میگید دادن مردم میرن چیزی نمیدن.
مالباخته کاسپین
United States
یعنی یه مسئول دلسوز تو این مملکت پیدا نمیشه که به داد مردم برسه ...به خدا نابود شدیم
حسن
Iran, Islamic Republic of
چرا نامی از افضل توس نیست تکلیف افضل توسیها چیه؟
ح
Iran, Islamic Republic of
افضل توس چی شد؟
امین
Iran, Islamic Republic of
لطفا در خصوص کارکنان این مؤسسات (آرمان) هم اطلاع رسانی بعمل آورید علارغم گذشت تقریبا 1 سال هنوز وضعیت شغلی مشخصی ندارن و با توجه به جمع آوری شعب این مؤسسه در برخی استان ها کارکنان بایستی (به اجبار) جهت اعلام حضور به شهرهای هم جوار روزانه تردد کنند که مشکلات زیادی بهمراه دارد از جمله خطرات جانی و مالی در برابر حقوق کارگری که هر لحظه امکان اخراج یا عدم همکاری وجود دارد
متاسفانه عده ای تمام سرمایه مردم را به غارت بردند ولی با کمال تاسف با وجود شناسایی و اطلاع همه نهاد ها و سازمان ها هیچ اقدامی در جهت احقاق حق مردم مظلوم صورت نمی پذیرد ............
افضل توس
Iran, Islamic Republic of
فقط کاسپین مهم بود
افضل توس پس چی شد بانک آینده از وقتی سپرده های افضل توس بهش دادن خیلی پیشرفت کرده
وضعیت بانک آینده رو نسبت به قبل و بعد از اینکه سپرده های افضل بهش دادن مقایسه کنید چی بوده این بانک حالا چی شده
این موسسه ۱۹ سال سابقه فعالیت داره حالا انگ غیر مجاز بهش میزنن سود های غیر متعارف داده خود. بانک آینده من سپرده داشتم سود بالای بیست درصد داده
لطفا تا خون مردم بیشتر به جوش نیاوردید در مورد افضل توس هم سپرده ها رو تسویه کنید
مالباخته کاسپین
Canada
مگه چه گلی به سر کاسپینی ها زدند ؟...تمام زندگی من و خانواده ام نابود شد ...انشالله مشکل ملت حل بشه ولی من امیدی ندارم
کاسپین مثلا دارای مجوز
Iran, Islamic Republic of
هیچ موسسه ای مثل کاسپین بی در و پیکر نیست . نمیدونم مجوزش کجاس . الکی بازه و داره فعالیت میکنه . یک نفر نه پولی میزاره نه قسطی میده
Iran, Islamic Republic of
موسسه وحدت که ملل متولی تسویه با سپرده گذاران آنست پس چی شد؟
Iran, Islamic Republic of
آخه برای چی مردم سرکار میزارید بخدا این ملت کارد به استخوانشون رسیده. پول این مردم بینوا را در موسساتی مثل ملل نگهداشتید که چی بشه. مگه وحدت کم دارایی داشت از هواپیما گرفته تا هتل. بترسید بخدا بترسید از قیام ملت.
تازه ترین اخبار