۰
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۱

عقب‌گرد 771 واحدی شاخص کل بورس تهران

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با معاملاتی کم حجم نظاره‌گر نماگرهای سرخ‌پوش بود که انتظار برای تعیین تکلیف برجام در روزهای پایانی اردیبهشت ماه باعث شده تا با بیم‌ و امیدهای بسیار به خبرهای سیاست‌ خارجی توجه نشان دهند.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یک شنبه اول فروردین ماه 97 با کاهش 771 واحدی روی رقم 94 هزار و 494 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 36 واحدی عدد 16 هزار و 757 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 796 واحدی به رقم  100 هزار و 535 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 526 واحدی به رقم 66 هزار و 888 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش  1755 واحدی عدد  202 هزار و 454 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 6 واحدی روی رقم یک هزار و 60 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی فولاد با 84 واحد ، تاپیکو با 77 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 76 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت های حفاری شمال و سرمایه گذاری نیرو با 4 واحد، پالایش نفت بندر عباس با 3 واحد و لوله و ماشین سازی ایران با 2 واحد افزایش  بیشترین تاثیر مثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از یک میلیارد و 233 تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 552 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 39 هزار و 510 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، فرآورده‌های نسوز آذر و حق تقدم خرید سهام آن از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های بانک سینا، لابراتوار داروسازی دکتر عبیدی، سرمایه‌گذاری صنعت بیمه، نورد آلومینیوم ، صنعتی بهپاک، سرمایه‌گذاری مسکن شمالغرب، مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر، صنعتی بهشهر، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس گستر، کارخانجات نساجی بروجرد بازگشایی شدند.

امروز همچنین نماد معاملات گروه صنعتی ملی با توجه به عدم رعایت دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات تعلیق شد.

امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد بیش از 32 میلیون سهم مخابرات ایران به ارزش بیش 7 میلیارد تومان کد به کد شد. 

در نماد معاملات سرمایه گذاری صنعت بیمه نیز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم با معاملات انتقالی روبرو بود؛ همچنین 10 میلیون سهم ایران خودرو به ارزش 2.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبرو شد.

در آتیه داده‌پرداز نیز بیش از 3 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامدار عمده را تجربه کرد.

براساس این گزارش امروز بورس تهران در حالی نظاره‌گر معاملات کم حجم و رخوت‌آورد اغلب نمادهای معاملاتی بود که انتظار کشنده برای تعیین تکلیف برجام تا دست کم سه هفته آینده و باقی ماندن یا نماندن امریکا بر سر این پیمان باعث شده تا معامله‌گران بازار سهام دست به سیاه و سفید نزنند و ترجیح دهند برای گذران وقت حجم محدودی از سهام را در برخی تک‌سهم‌های زیرخاکی دنبال کنند یا اینکه برای تامین نقدینگی روزمره خود به دنبال عرضه سهام در سهم‌های پیشرو باشند، این وضعیت باعث شده تا بازار سهام همچنان با نماگرهای سرخ‌پوش به معاملاتی کم حجم بسنده کند.
https://akhbarbank.com/vdcdoz09.yt0zo6a22y.html
تازه ترین اخبار