۰
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۴۶

مصونیت صنعت بیمه از نوسانات نرخ ارز

مدیرعامل بیمه البرز می‌گوید صنعت بیمه ایران در طول سال‌های گذشته از نوسانات ارزی آسیب ندیده است؛ چرا که هم قانون اعداد بزرگ وجود دارد و هم اینکه در شرایط صدور بیمه‌نامه معمولا نرخ ارز تعیین می‌شود تا در صورت افزایش آن صنعت بیمه دچار مشکل نشود.
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، رسول تاجدار درباره تاثیر تغییرات نرخ ارز بر صنعت بیمه توضیح داد. در طول سال‌های گذشته کمتر به یاد می‌آورم که به دلیل کمبود ارز از بازار ارز بخرم. اصولا ما مازاد ارزی داریم. بنابراین مشکل حادی برای ما پیش نخواهد آمد.

وی اظهار کرد: نکته دوم اینجاست که ما این موضوع را می‌توانیم از طریق صدور بیمه‌نامه در شرایط صدور بیمه‌نامه کنترل کنیم. مثلا وقتی بیمه نامه صادر می‌کنیم، اگر بیمه‌نامه ارزی باشد، معادل آن ارز دریافت می‌کنیم و چون قانون اعداد بزرگ وجود دارد ما برای تعداد بیشتری مشتری بیمه‌نامه ارزی صادر می‌کنیم و از آن ارز می‌گیریم و آن را سپرده‌ می‌کنیم و از آن به عنوان داد و ستد استفاده نمی‌کنیم و آن را برای ایفای تعهدات خود نگه می‌داریم و در مقابل شاید به تعدادی مشتری خسارت پرداخت می‌کنیم و به این ترتیب هیچ وقت با کمبود منابع ارزی روبرو نمی‌شویم. بنابراین ریسک اساسی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرعامل بیمه البرز اضافه کرد: موضوع دیگر این است که ما در ارز ریسک اوپن نمی‌پذیریم. ما همیشه نرخ را می‌بندیم و حتی در شرایطی که خسارت ارزی باشد، ما نرخ ارز را با مشتری می‌بندیم. مثلا می‌گوییم ما معادل ریالی ۴۱۰۰ تومان ارز پرداخت خواهیم کرد. بنابراین از نوسانات نرخ ارز در امانیم. به همین دلیل است که ما می‌بینیم بعد از انقلاب تاکنون هیچ شرکت بیمه‌ای مشکل کمبود ارز نداشته است.

وی در ادامه سخنانش نیز گفت: ما همیشه برنامه داشتیم که به گونه‌ای عمل کنیم که از نوسانات ارزی در امان باشیم و برای این موضوع همان گونه که شرح آن رفت، تدابیر لازم اندیشیده شده است.

گفتنی است؛ در هفته‌های اخیر با افزایش نرخ ارز تعدادی از مشتریان بیمه این موضوع را مطرح کردند که صنعت بیمه ایران از موضوع ارز چه تاثیری می‌پذیرد و اینکه برای بیمه‌نامه‌های ارزی چه برنامه‌ای مدنظر قرار گرفته است.
 
https://akhbarbank.com/vdccooqp.2bqos8laa2.html
تازه ترین اخبار