۰
مدیرعامل بانک قر‌ض‌الحسنه مهر ایران با اشاره به رشد بیش از 79 درصدی منابع این بانک در سال گذشته، گفت: امیدواریم بتوانیم امسال 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به یک میلیون نفر پرداخت کنیم.
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، مرتضی اکبری در نشست خبری امروز با اشاره به وضعیت این بانک در سالی که گذشت، اظهارداشت: نرخ کفایت سرمایه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در سال 95 حدود 40 درصد بود اما با توجه به الزام بانک مرکزی برای رعایت نسبت 30 درصدی دارایی‌های غیرمنقول به سرمایه بانک، این نسبت به 28 درصد کاهش یافت.

وی افزود: درخواست افزایش سرمایه بانک به 2 هزار میلیارد تومان به بانک مرکزی ارائه شده است و در انتظار اعلام نظر این بانک هستیم.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با بیان اینکه اصلی‌ترین هدف بانک جذب منابع قرض‌الحسنه و اعطای تسیهلات قرض‌الحسنه است، گفت: در سال 96 برای افزایش 58 درصدی منابع برنامه‌ریزی کردیم اما حجم منابع بانک در سال گذشته بیش از 82 درصد افزایش یافت و از 6 هزار و 134 میلیارد تومان به 11 هزار و 36 میلیارد تومان افزایش یافت.

وی افزود: در بخش مصارف هم مانده تسهیلات اعطایی از 5 هزار و 600 میلیارد تومان به 9 هزار و 727 میلیارد تومان رسید که نشان‌دهنده رشد 74 درصدی در این بخش است. تعداد تسهیلات پرداخت شده در سال گذشته به 82 هزار و 61 فقره رسید.

اکبری با اشاره به پرداخت 22 هزار و 387 میلیارد تومان تسهیلات در طول یک دهه گذشته، گفت: از این میزان 23 درصد از کل تسهیلات در طول یک دهه، در سال 96 پرداخت شده است به طوری که در طول سال گذشته 7 هزار و 519 میلیارد تومان تسهیلات توسط بانک قرض‌الحسنه مهر ایران پرداخت شد.

وی تصریح کرد: حجم کل تسهیلات پرداخت شده به مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) از ابتدا تاکنون 10 هزار و 521 فقره به ارزش 142 میلیارد تومان بوده است که از این میزان 2678 فقره تسهیلات به ارزش 42 میلیارد تومان فقط در سال 96 پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران همچنین به پرداخت هزار و 787 فقره تسیهلات به ارزش 22 میلیارد تومان به مددجویان سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، ضمن مشارکت در آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد به روش اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه از اشتغال این افراد حمایت کرده‌ایم و در اقدامی تازه با اختصاص 500 میلیون تومان از محل بودجه تبلیغاتی، 51 زندانی مدیون در اسفند ماه 96 آزاد شدند.

وی از آغاز اعطای وام پانزده میلیون تومانی ازدواج خبر داد و افزود: هم‌اکنون افراد معرفی‌شده از سوی بانک مرکزی وام خود را دریافت کرده‌اند.

اکبری تصریح کرد:  امیدواریم بتوانیم امسال 12 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به یک میلیون نفر پرداخت کنیم.
 
https://akhbarbank.com/vdchmwnm.23nwvdftt2.html
تازه ترین اخبار