افزایش بهای جهانی طلا

27 فروردين 1397 ساعت 10:52

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1347 دلار و 84 سنت رسید.


به دنبال حمله موشکی آمریکا و متحدانش به سوریه در بامداد شنبه، سرمایه گذاری در بازار طلا افزایش یافته و این مسئله موجب رشد قیمت فلز زرد شده است. اما با توجه به ادامه دار نبودن این حملات، رشد قیمت ها محدود بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به 1347 دلار و 84 سنت رسید. قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.2 درصد رشد به 1350 دلار و 60 سنت رسید. نیروهای آمریکا، انگلیس و فرانسه روز شنبه مواضعی در سوریه را هدف قرار دادند. این بزرگترین دخالت قدرت های غربی در اوضاع سوریه علیه دولت بشار اسد به شمار می رود.

جیم متیس، وزیر دفاع آمریکا گفته این حملات ادامه نخواهد داشت، اما ترامپ گفته اگر دولت اسد بار دیگر از تسلیحات شیمیایی استفاده کند، حملات بیشتری صورت خواهد گرفت.

برایان لن، تحلیلگر بازار طلا در سنگاپور گفت: «قبا توجه به اینکه بازار طلا در وضعیت فعلی که درگیری ها در سوریه بالا گرفته، تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه در راه است و صحبت هایی از جنگ تجاری در میان است، یک محل سرمایه گذاری امن به شمار می رود، قیمت فلز زرد در کوتاه مدت افزایش است.»

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دیروز هشدار داد که حملات بیشتر کشورهای غربی به سوریه موجب ایجاد هرج و مرج در امور جهان خواهد شد. این در حالی است که واشنگتن خود را برای اعمال تحریم های بیشتر علیه روسیه آماده می کند.

تنش های ژئوپلتیک و اختلافات تجاری بین اقتصادهای بزرگ جهان موجب شده تا قیمت طلا از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 3 درصد افزایش یابد، اما احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا مانع از رشد بیشتر قیمت ها شده است.


کد مطلب: 59861

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/59861/افزایش-بهای-جهانی-طلا

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com