۰
هزینه ها و کارمزد های مربوط به برگشت چک از حساب قرض الحسنه جاری مشتریان در شبکه بانکی به چه میزان است؟
کارمزدهای مربوط به برگشت چک در شبکه بانکی چقدر است؟
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری اخبار بانک، بر اساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی در صورتیکه وجه چک در حساب جاری اشخاص نباشد چک مورد نظر برگشت زده شده و مبلغ یکصد هزار ریال کارمزد آن از حساب مشتری برداشت خواهد شد.

 در صورتی که ده روزه از زمان برگشت چک گذشته و همچنان صاحب حساب جهت تعیین تکلیف و پاس شدن چک اقدام می کنند به طور خودکار بانک مورد نظر اطلاعات صاحب حساب را به بانک مرکزی ارسال می کند.

 ارسال اطلاعات دارنده چک به بانک مرکزی باعث می شود شخص مورد نظر در لیست افراد بد حساب در شبکه بانکی قرار گیرد و هیچ گونه تسهیلات و حساب جاری به وی ارائه نشود.

 اما جالب است بدانید که بانک‌ها و موسسات اعتباری برای اخذ کارمزد های مربوط به برگشت چک سخت گیری های زیادی را انجام می دهند.

 به عنوان مثال اگر در هنگام برگشت چک کارمزد ده هزار تومانی در حساب مشتری نباشد، بانک در اولین فرصت پیش از ارائه هرگونه خدمات بانکی ابتدا مبلغ یکصد هزار ریال کارمزد برگشت چک را از حساب مشتری اخذ کرده و سپس به نسبت به ارائه خدمات اقدام می‌کند.

 همچنین علاوه بر کارمزد یکصد هزار ریالی برگشت چک صاحب حساب می بایست یکصد هزار ریال دیگر به جهت رفع سوء اثر از سامانه بانک مرکزی کارمزد را به بانک پرداخت کنند.
https://akhbarbank.com/vdccm4qp.2bqo08laa2.html
تازه ترین اخبار