۰
مدیر عامل بانک سپه با اشاره به نقش اثر گذار سیستم بانکی در اقتصاد کشور اظهار داشت:بیشترین تأمین مالی بنگاه های اقتصادی کشور طی سال گذشته توسط سیستم بانکی صورت گرفته است.
به گزارش اخبار بانک، محمد کاظم چقازردی در دیدار نورزی با مدیران شرکت سرمایه گذاری امید اظهار داشت:با نقش آفرینی بانک ها در عرصه اقتصادی امکان تحقق بخشی از مهمترین اهداف تعریف شده در اقتصاد مقاومتی فراهم شده است.
 
وی شعارها و هدفگذاری های سالیانه صورت گرفته توسط مقام معظم رهبری را بسیار داهیانه و هدفمند عنوان کرد و افزود:تحقق اهداف تعیین شده بدون شک اقتصاد کشور را در شرایط بسیار با ثبات تر و مستحکم تری قرار خواهد داد.
 
رئیس هیئت مدیره بانک سپه با بیان اینکه این بانک همچون سالهای گذشته محور برنامه عملیاتی خود را تحقق منویات مقام معظم رهبری و رسیدن به اهداف حمایت از کالای ایرانی به عنوان شعار سال جاری قرارداده است اظهار داشت:اولویت اعتباری سال 97 بانک سپه حمایت از بخش عرضه و تقاضا برای خرید کالای ایرانی خواهد بود.
 
* با حمایت از تولید زمینه بالا بردن کیفیت محصولات داخلی را فراهم می کنیم
وی افزود:سیستم بانکی با حمایت از بخش تولید (عرضه) شرایط لازم را برای بالا بردن کیفیت محصولات داخلی فراهم کرده،همچنین با تقویت بخش تقاضا زمینه را برای خرید این کالاها مهیا می نماید.
 
مدیر عامل بانک سپه با بیان اینکه این بانک همواره در کنار دولت محترم برای اجرایی کردن برنامه های کلان اقتصادی بوده و خواهد بود گفت:در سال جاری نیز این بانک نقش بی بدیل خود در کمک به دولت و تبدیل شدن به بازوی توانای آن برای تحقق اهداف کلان اقتصادی را ایفا خواهد کرد.
 
* استفاده از ظرفیت های بی بدیل در بانکداری بدون ربا
چقازردی در ادامه با اشاره به پتانسیل های کار آمد بانکداری بدون ربا اظهار داشت:یکی از معضلاتی که هم اکنون نظام بانکی کشور کمابیش با آن دست به گریبان است وجود جریان سودهای موهوم است.
 
وی گفت:بیشترین حجم نقدینگی کشور نزد بانک ها در قالب سپرده هایی است که نزد نظام بانکی قرار دارد و به آن سود علی الحساب تعلق می گیرد،از منظر منطق اقتصادی این سود باید بعد از ایجاد ارزش افزوده و کسب درآمد توسط بانک ها در نتیجه سرمایه گذاری در فعالیت های اقتصادی پرداخت شود عدم تناسب بین سود واقعی بانک و سودهای علی الحساب پرداختی از مشکلات ترازنامه ای نظام بانکی است.
 
چقازردی راه برون رفت از این مشکلات را توجه به اصول و پتانسیل های قانون عملیات بانکداری بدون ربا عنوان کرد و اظهار داشت:بانک سپه به عنوان یک بانک قانونمدار همواره تمام تلاش خود را برای رعایت قوانین پولی کشور به کار گرفته است .
 
رئیس هیئت مدیره بانک سپه در ادامه با اشاره به عملکرد مطلوب این بانک طی سال گذشته افزود:80 درصد منابع بانک سپه طی سال گذشته در راستای حمایت از سیاست های اقتصادی دولت و برای کمک به اجرای پروژه های ملی و بزرگ و نیز حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط صرف شده است.
 
چقازردی رتبه اول بانک سپه به اذعان بانک مرکزی در فعالیت های ارزی طی دو سال گذشته و بعد از اجرایی شدن برجام را یکی از موفقیت های چشمگیر و قابل توجه این بانک عنوان کرد و گفت:این موفقیت در سایه تلاش و کوشش مضاعف همه همکاران محقق شده است.
 
* یکی از اولویت های بانک سپه واگذاری دارایی های مازاد و سهام شرکت سرمایه گذاری امید و شرکت های تابعه با رعایت قانون و منافع بانک است
مدیر عامل بانک سپه در پایان یکی از اولویت های مهم و استراتژیک این بانک طی سال جدید را تحقق اهداف وزارت اقتصاد و دولت در واگذاری شرکت ها عنوان کرد و اظهار داشت:با رعایت قانون و حفظ منافع بانک که یکی بانک دولتی است با جدیت و برنامه ریزی،واگذاری شرکت سرمایه گذاری امید و گروه و شرکت های تابعه و دارایی های مازاد تا حصول به نسبت سرمایه گذاری های مجاز مورد نظر بانک مرکزی در دستور کار بانک و واحدهای تابعه قرار دارد.
https://akhbarbank.com/vdce7v8n.jh8oxi9bbj.html
برچسب ها: بانک سپه
تازه ترین اخبار